ظرفیت های صادرات بخش کشاورزی هرمزگان نیازمند معرفی به بازارهای جهانی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۴:۳۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۸۷۷۸
سالیانه از سطح 160هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بیش از 2میلیون و 320هزار تن انواع محصولات زراعی وباغی تولید می شود که بخش عمده ای از آن قابلیت صادرات دارد. مدیر تنظیم بازار محصولات ونهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : سالیانه حدود 390هزارتن گوجه فرنگی تولید می شود که از این میزان 235هزارتن قابلیت صادرات دارد.همچنین در خصوص محصول پیاز با تولید 280هزارتن در سال،با نگاه صادرات محور میتوان 252هزارتن از آن را صادر کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، عزیز سیدی افزود : سالیانه در استان محصولاتی همچون بادمجان  به میزان 359هزار تن ، سیب زمینی 21هزار تن ، هندوانه 243هزار تن تولید می شود.

وی تصریح کرد : با برنامه ریزی مناسب می توان سالیانه 144هزار تن بادمجان ، 12هزارتن سیب زمینی و 170هزار تن هندوانه را به بازار های هدف صادر کرد.

این مقام مسئول  کمبود صنایع  بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی و درجه بندی وسورت کردن محصولات ، عدم آگاهی کشاورزان از نیازهای بازارهای جهانی ، عدم وجود تشکل ها واتحادیه های منسجم تولیدی و صادراتی، از مهمترین مشکلات سد راه صادرات محصولات کشاورزی برشمرد واظهار داشت:بخش محصولات باغی ظرفیت بالقوه ای برای صادرات دارد بطوری که هرسال 8هزارو800تن پرتقال درجه یک به ارزش 220میلیارد ریال ، 40هزارتن نارنگی به ارزش 320میلیارد ریال ، 3هزارو 500تن لیموترش لیبسون به ارزش 17میلیاردو 500میلیون ریال و 25هزار تن خرمای پیارم درجه یک به ارزش 75میلیارد ریال قابلیت صادرات دارد.

سیدی با اشاره به ظرفیت های تولیدی بخش دام و طیور استان نیزاظهار داشت : هرمزگان با داشتن 330واحد مرغداری با ظرفیت 6میلیون و752هزارو970قطعه جوجه در هر دوره قابلیت صادرات حدود 5هزارو 600تن گوشت مرغ را دارد.

وی اضافه کرد : استان هرمزگان سالیانه 7هزارتن گوشت قزمز ، 27هزارتن شیر و 112تن عسل تولید می کند.

سیدی عنوان کرد : یکی دیگر از ظرفیت های بخش کشاورزی استان در راستای صادرات حوزه شیلات و پرورش انواع آبزیان است .

سیدی افزود : سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی و ایجاد کشاورزی پایدار اقداماتی همچون راه اندازی باراندازهای فروش و صادرات محصولات کشاورزی درکهورستان بندر خمیر ودر منطقه  دمشهر میناب  ، حضور در نمایشگاههای بین المللی با هدف شناخت نیاز بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهمکاریهای دوجانبه با استان اورلوفسک روسیه  را انجام داده است و تشکیل اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز