بازی با بزرگان جهان محک مهمی برای فوتبال ایران/شکستن تابوی راهیابی به مسابقات المپیک

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۱:۰۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۵۴۲
بازی با بزرگان جهان محک مهمی برای فوتبال ایران/شکستن تابوی راهیابی به مسابقات المپیک
‎مدیر آکادمی کیا از سنجش و محک زدن بازیکنان فوتبال کشورمان در رده های مختلف با فراهم کردن شرایط بازی مقابل تیم های مطرح جهانی را مهمترین نیاز این رشته ورزشی دانست.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مهدی مهدوی کیا روز شنبه در کنفرانس خبری با خبرنگاران جزیره قشم و بندرعباس در تالار وحدت شهر قشم، گفت: کسب موفقیت تیم های نوجوانان و جوانان ایران در راهیابی به مسابقات جهانی، کسب مقام سوم تیم فوتسال کشورمان و عنوان نایب قهرمانی تیم ساحلی ایران مقابل تیم برزیل نشان از شایستگی ورزشکاران ما دارد.

‎وی ادامه داد: برای موفقیت بیشتر فوتبالیست های ایران راهی جز برنامه ریزی دقیق و توسعه زیرساخت های ورزشی نداریم و با حمایت مناسب می توانیم جایگاه فوتبال کشورمان را در رتبه بندی جهانی ارتقا دهیم.

‎مهدوی کیا به آرزوی مردم ایران و فوتبالیست های کشورمان برای حضور در مسابقات المپیک اشاره کرد و گفت: برای راهیابی به مسابقات فوتبال المپیک آینده با استفاده از زمان باقیمانده، امکانات مناسب و برگزاری تونمنت های مختلف تلاش گسترده ای را با توجه به برنامه ریزی رقیبانمان، انجام دهیم.

‎وی گفت: علیرغم اینکه فوتبال ایران هنوز در آسیا حرف اول را می زند اما نباید از این حقیقت غافل شویم که سال هاست بازیکن مطرحی از ایران به تیم های مطرح جهانی راه پیدا نکرده است در حالی که بازیکنان ژاپن در این مسیر به موفقیت های بسیار مهمی دست یافته اند.

‎مربی تیم نونهالان هامبورگ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با تعطیلی پی در پی مسابقات لیگ فوتبال ایران، گفت: صعود پیاپی به جام جهانی ارزش تعطیلات مداوم لیگ را دار و امیدوارم با مدیریت کی روش بتوانیم در همه مسابقات جام جهانی حضور داشته باشیم.

‎وی با انتقاد از ورود بازیکنان درجه سه و چهار خارجی در تیم های لیگ برتر کشورمان اظهار کرد: متاسفانه اغلب این بازیکنان از روی نیمکت و سکوها بازی‌ها را دنبال می‌کنند و با حضور خود تیم های ما را از انتقال دانش بازیکنان مطرح و روز دنیا دور نگه‌داشته اند.

‎موضوع فوتبال بانوان از دیگر مباحث مطرح شده در این کنفرانس خبری بود و مدیر آکادمی کیا گفت: تا کنون برنامه ای برای جذب دختران فوتبالیست نداشته ایم اما امیدواریم با تغییر نگرش مسئولان ورزشی کشور به مقوله حضور بانوان در ورزشگا ها و تقویت فوتبال بانوان، این آکادمی هم در آینده در حوزه استعدادیابی دختران علاقمند گام های موثری بردارد.

‎وی اجازه نداشتن بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها را یکی از چالش‌های اساسی در ورزش کشور برشمرد و گفت: در همه جای جهان شاهد حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستیم و این موضوع به شور و نشاط و توسعه فوتبال در دو بخش آقایان و بانوان کمک می‌کند.

‎به گفته کاپیتان سابق تیم ملی ایران، حضور زنان در ورزشگاه‌ها به نفع جو ورزشگاه‌ها و سالم‌تر شدن محیط فوتبال است و امیدواریم با رفع این مشکل شاهد سلامت بیشتر در شعارهای ورزشگاه ها باشیم.

‎مهدوی کیا در ادامه اظهار امیدواری کرد که با کارهای زیربنایی و ریشه‌ای شاهد حضور همیشگی  تیم‌های پایه در مسابقات جام جهانی باشیم و بتوانیم به حق و جایگاه واقعی خودمان در این صنعت مهم برسیم.

‎وی همچنین درباره راه‌یابی تیم ملی جوانان و نوجوانان به جام جهانی گفت: حضور تیم نوجوانان و صعود تیم جوانان در مرحله گروهی جام جهانی دور از انتظار نیست ولی با توجه به‌ دشواری رده جوانان و همچنین بازی برخی از بازیکنان تیم‌های ملی جوانان راه‌یافته به جام جهانی در تیم ملی کشورشان صعود به مراحل بالاتر برای تیم ملی جوانان ایران دشوارتر می‌شود.

‎بنا به این گزارش، مهدی مهدوی کیا به اتفاق چهار تن از مربیان و 31 بازیکن آکادمی کیا روز شنبه 15 آبان ماه با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و به دعوت آکادمی فوتبال مهد ورزش قشم با هدف برگزاری اردوی پنج روزه وارد جزیره قشم شدند و قرار است طی روزهای آینده چند مسابقه بین اعضای این آکادمی با منتخبان فوبتال قشم در رده پایه با هدف استعداد یابی برگزار شود.

نظر شما