پیوستن ایرباس ۳۲۱ به ناوگان هوایی کیش

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۱:۳۰:۲۱
کد خبر: ۴۸۰۰۱۹
پیوستن ایرباس ۳۲۱ به ناوگان هوایی کیش
جوان ترین هواپیمای ایرباس کشور در نخستین پرواز خود از کیش به شهر مقدس مشهد، ظهر امروز 17 آبان فرودگاه این جزیره را ترک کرد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعت گردشگری، سازمان منطقه آزادکیش تامین ضروری ترین زیر ساخت های رونق گردشگری و افزایش شمار مسافران داخلی و خارجی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است که خریداری چند فروند هواپیمای جدید برای شرکت هواپیمایی کیش و راه اندازی خطوط جدید پروازی از جمله این برنامه ها است.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی کیش به تازگی و برای اولین بار یک فروند هواپیمای ایرباس 321 خریداری کرده است که جوان ترین هواپیمای ایرباس ناوگان حمل و نقل هوایی کشور است و ساعت 13 امروز 17 آبان در پنجمین پرواز داخلی خود برای نخستین بار جزیره کیش را به مقصد فرودگاه بین المللی مشهد ترک کرد.

به گفته کاپیتان جدیدی مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیش، با توجه به تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات گردشگری، شرکت هواپیمایی کیش که از شرکت های تابع سازمان است خرید 10 فروند هواپیمای جدید را در دستور کار خود دارد که تا کنون 4 فروند از این هواپیماها در 8 ماه گذشته خریداری شده است .

وی با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی کیش مصمم است تا برنامه های توسعه ای خود را به طور کامل و با سرعت عملی سازد، از ورود یک فروند هواپیمای ایرباس دیگر به ناوگان شرکت هواپیمایی کیش تا پایان این هفته خبر دادو گفت: با عزم جزم سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تحقق برنامه خرید 10 فروند هواپیمای جدید تلاش می کنیم تا پایان امسال تمام این هواپیماها خریداری شود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کیش با اشاره به اینکه مدل های مختلف هواپیماها برای پرواز در مسافت های مشخصی ساخته می شوند اظهار داشت: با توجه به اینکه هواپیمای ایرباس321 که امروز مسافران را در مسیر کیش به مشهد انتقال داد برای پرواز در مسافت های 3 ساعته و یا بیشتر طراحی و ساخته شده است و پرواز در مسافت های کوتاه مقرون به صرفه نیست، بزودی از این هواپیما در مسیرهای خارجی و پروازهای طولانی تر استفاده می کنیم.

کاپیتان جدیدی از برنامه ریزی کیش ایر برای برقراری پرواز از بیروت به جزیره کیش خبر داد و گفت: امیدواریم با ورود این ایرباس جدید به ناوگان حمل و نقل هوایی کیش، بر قراری این مسیر پروازی بزودی میسر شود تا شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در جزیره زیبای کیش باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در نظر سنجی سازمان هواپیمایی کشوری، کیش ایر در مرداد امسال در زمینه کمترین تاخیر پروازی مقام نخست شرکتهای هواپیمایی کشور را کسب کرده است تصریح کرد: شاید شرکت های هواپیمایی بزرگ تر تعداد سورتی پرواز یا شمار خطوط پروازی بیشتری داشته باشند، اما بدون شک کیش ایر از نظر کمترین تاخیر پروازی، سطح کیفی خدمات، تکریم مسافران، نظافت کابین هواپیما و کترینگ در جایگاه بالاتری ایستاده است و این امر مرهون برنامه ریزی دقیق و همدلی و تلاش تمام کارکنان و مسئولان شرکت هواپیمایی کیش است.

وی خرید هواپیماهای جدید و ازدیاد ناوگان را یکی از موثرترین گام ها در جهت ارتقاء سطح ایمنی و کیفیت پروازها،کاهش تاخیر و افزایش رضایتمندی مسافران برشمرد.

لازم به ذکر است توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی کیش و خرید هواپیماهای جدید یکی از موضوعاتی است که مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش از بدو ورود به این جزیره پیگیری کرده است و در پی تلاش های مستمر سازمان منطقه آزاد کیش، پیش از این نیز در 26 اسفند 94و دوم فروردین 95 دو فروند ایر باس 320 به جمع هواپیماهای شرکت هواپیمایی کیش افزوده شده بود.

این ایرباس 321 نیز که در سال 2007 ساخته شده و به دلیل نگهداری مناسب، شرایط و موقعیت بسیار مطلوبی دارد، سومین هواپیمای تازه خریداری شده در شرکت هواپیمایی کیش است.

این هواپیما با ظرفیت 170 مسافر دارای برنامه های پروازی متفاوتی است و در وضعیت فعلی با 142 صندلی اکونومی و 28 صندلی بیزنس تا دو هفته آینده مسافران را در مسیرهای داخلی جابجا کرده و سپس از سه فرودگاه کیش، مشهد و امام خمینی (ره) در مسیرهای خارجی پرواز می کند.

شرکت هواپیمایی کیش متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش و در حال حاضر دارای 13 فروند هواپیما شامل، 1 فروند ایرباس 321 ،2 فروند ایرباس 320، 7 فروند MDو3 فروند هواپیمای فوکر100 است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز