قائم مقام جشنواره فیلم رشد کشور:

راه یابی فیلم های جشنواره رشد به کلاس های درس/ چهار میلیون دانش آموزان فیلم های جشنواره ۴۵ را تماشاکردند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۰۰۴۸
راه یابی  فیلم های جشنواره رشد به کلاس های درس/ چهار میلیون دانش آموزان فیلم های جشنواره ۴۵ را تماشاکردند
قائم مقام جشنواره فیلم رشد کشور گفت:در جشنواره 45 فیلم رشد، چهار میلیون دانش آموز از فیلم های جشنواره دیدن کردند و برای دسترسی آسان دانش آموزان به فیلم های این جشنواره، امکان پخش فیلم ها در کلاس درس مهیا شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ یداله کریمی قائم مقام جشنواره فیلم رشد کشور در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم رشد جزیره قشم، اظهار داشت: یک سوم جمعیت دانش آموزی کشور یعنی بیش از چهار میلیون نفر از فیلم های جشنواره فیلم رشد 45 دیدن کردند که یک موفقیت محسبوب می شود.

وی افزود: برای ارتقاء کیفیت جشنواره فیلم رشد، دانش آموزان می توانند با ارائه راهکارها به دبیرخانه و با بیان اینکه چه فیلم هایی مد نظرشان هست و برای آنها جذاب می تواند باشد، به کمک ما بیایند.

کریمی موضوعات فیلم های جشنواره رشد را تربیتی، علمی و آموزشی و در راستای کتاب های درسی دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد: برای دسترسی گسترده و آسان دانش آموزان به فیلم های جشنواره رشد و با برنامه ریزی های صورت گرفته، امکان آن هست که این فیلم ها که جزو بهترین های فیلم های ارسال می باشند، در کلاس های درس هم به نمایش گذاشته شود.

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش وپرورش کشور تصریح کرد: در مرحله اول، جشنواره فیلم رشد در تهران، شهرستان های تهران، فارس، سمنان، گیلان،هرمزگان و جزایر خلیج فارس و همچنین شهرهای سواحل مکران برگزار می گردد. و بعد از دو هفته استراحت، تمامی استان های کشور به صورت دوره ای این جشنواره را برگزار می کنند.

این مسئول زمان شروع این جشنواره را آبان ماه عنوان کرد و گفت: 260 فیلم نهایی از 17 کشور میزبان دانش آموزان سراسر کشور تا آغاز هفته معلم، میزبان نگاه های گرم دانش آموز کشور هستند.

  کریمی خاطر نشان کرد: یک هزار و 227 فیلم از 30کشور به جشنواره فیلم رشد 46 ارسال شده است بود که در نهایت 260 فیلم خارجی و داخلی دانش آموزان فیلم ساز، فرهنگیان، دانشجو معلمان و فیلم سازان به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

قائم مقام جشنواره فیلم رشد کشور از حضور 37 فیلم  از کشور خارجی در این جشنواره سخن گفت و اظهار داشت: اسپانیا، آمریکا، بلژیک، فرانسه، ژاپن، لهستان، لستو، آفریقای جنوبی، آلمان، سوئد، کره جنوبی، سوئیس، قبرس، لتونی، انگلستان، هند، استرالیا، کانادا، مجارستان ، چین، روسیه، اردن، فنلاند، برمه، هنگ‌کنگ، لبنان، تایلند، رومانی، ترکیه و مکزیک  از جمله کشور های شرکت کننده در این جشنواره هستند.

کریمی افزود: از آنجایی که مسئولین کشور توجه ویژه ای به جزایر خلیج فارس و سواحل مکران دارند، جشنواره فیلم رشد نیز از این مقوله باز نمانده و توانستیم فیلم ها و آثار هنری با محوریت یاد شده، برای دانش آموزان این مناطق تولید کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز