ایجاد تشکل مدیریت صادرات محصولات، نیاز بخش کشاورزی استان است

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۰۰۴۹
در راستای صادرات محصولات کشاورزی وتامین منافع تولید کننده ، واسطه و صادرکننده، بصورت مشترک تشکل کشاورزی در استان راه اندازی می شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : با ثبت تشکل کشاورزی، مشکلات صادرات محصولات کشاورزی استان از جمله بازاریابی و حضور در بازارهای جهانی مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، ناصر حیدری پوری در نشست دستاوردهای سفرهیات تجاری و بازرگانی به کشور روسیه  اظهار داشت : در این سفر نیاز های بازار روسیه  و استانداردهای تولید محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت بطوری که کشور روسیه خواستار محصولات سبزی وصیفی هرمزگان می باشد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان به دلیل  داشتن شرایط آب وهوایی مناسب  در فصول سرد که کشور روسیه در سرمای شدید بسر می برد ،می تواند محصولات مورد نیاز این کشور را تامین کند اذعان کرد : برای حضور در بازارهای جهانی نیاز به ایجاد تشکل  صادراتی محصولات کشاورزی و تبدیل  کردن کشت سنتی به کشت مدرن می باشد.

حیدری پوری افزود: روسیه روزانه 150تن خیار سبز هرمزگان را نیاز دارد که باید برای تامین آن برنامه ریزی مناسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی کشور ترکیه بخش عمده ای از بازار روسیه را در اختیار دارند اظهار داشت : تجار و تولید کنندگان استان باید با شناخت کامل از مسائل حقوقی و تجاری کشور روسیه وارد رقابت با تجار سایر کشور ها شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت : عدم صنایع بسته  و فرآوری مناسب ، حمل  و نقل محصولات ، عدم زیرساخت های جانبی کشاورزی  و عدم آگاهی کشاورزان از نیاز بازارهای جهانی از مهمترین مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی استان است.

حیدری پوری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهای جهان به دلیل کمبود منابع آبی بسوی کشت های فرا منطقه ای گرایش پیدا کرده اند یاد آور شد : کشور اکراین به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و منابع آبی غنی، کشور مناسبی برای کشت های فرا منطقه ای می تواند باشد.

وی افزود : سرمایه گذاران استان می توانند با هدف رونق اقتصادی در بخش کشاورزی وتامین مواد غذایی ، کشت فرا منطقه ای را در برنامه های خود لحاظ نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز