مشارکت مردمی لازمه توسعه است/ نمی‌توان پروژه‌ها را بدون هماهنگی مردم انجام داد

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۷:۲۹:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۳۰۸
فرماندار بندرعباس با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی لازمه هر گونه توسعه است، گفت: امروز در وضعیتی قرار داریم که نمی‌توان اجرای پروژه‌ها را بدون هماهنگی و مشارکت مردمی اجرا کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، احمد پویافر در همایش شورای اجتماعی محلات اظهار کرد: اقدام خوب شورای اسلامی شهر بندرعباس برای تشکیل شورای اجتماعی محلات یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی برای همه قابل قبول است، افزود: تمرکز بر برنامه‌ریزی و مشارکت مردم می‌تواند در انجام امور کارگشا باشد و بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه نمی‌توان طرح و پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن شهروندان اجرا کنیم، تأکید کرد: بندرعباس جزو معدود شهرهایی است که بافت فرسوده آن از وضعیت کشوری بالاتر است و از سطح خوب و قابل قبول در خدمات برخوردار است.

پویافر سند دار کردن منازل در بافت‌های فرسوده را کمک به نوسازی این بافت‌ها دانست و ادامه داد: شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند همکاری ادارات و سازمان‌های مرتبط است.

این مقام مسئول با اظهار اینکه مسجد می‌تواند به عنوان رکن اصلی فعالیت‌‌های محله‌ای باشد، بیان کرد: طرح تحول محلات در امنیت و سلامت سطح محلات ما بسیار مهم است و مساجد می‌توانند به عنوان پایگاه‌های اصلی این طرح باشند.

فرماندار شهرستان بندرعباس با اظهار اینکه وجود ضعف در برنامه‌های منسجم بین‌بخشی مشهود است، گفت: منابع مالی بدون مدیریت یا کارساز نیست و بدون مدیریت صحیح و اصولی، با هدر رفت منابع روبرو می‌شویم.

پویافر اضافه کرد: دیگر نمی‌توان برای امورات مردم آزمون و خطا کرد و باید بر اساس برنامه، منابع موجود، امکانات و بر اساس نیازها و درخواست‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و از تصمیم‌های سلیقه‌ای اجتناب شود.

وی با اظهار اینکه شورا محل تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و رفع مشکلات شهروندان است، ادامه داد: شوراهای اسلامی بهترین نهاد برای‌گره‌گشایی از مشکلات شهروندان است که از طریق اصلاح و بازنگری قوانین محلی بر اساس نیازهای شهروندان و در چارچوب قانون اساسی کشور حرکت می‌کنند.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه یکی از مهمترین سرمایه‌ها، سرمایه انسانی‌است که در شهر و کشور ما وجود دارد، اظهار کرد: طرح تحول محلات بندرعباس که توسط سپاه ناحیه بندرعباس انجام شد، یکی از طرح‌های موفق است و این طرح‌ها در راستای همدیگر کمک می‌کنند تا وضعیت محلات شهر بندرعباس بهتر شود و قطعاً لازمه آن، مشارکت جمعی شهروندان است.

وی اضافه کرد: دنیا امروز با سرمایه‌های انسانی مدیریت خود را اعمال می‌کند و ما می‌توانیم با آموزش فرهنگ شهروندی به آنها سبب نگرش مثبت شهروندان شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز