بسته سرمایه‌گذاری توسعه میدان‎های شرکت نفت فلات قاره تدوین شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۲:۰۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۵۰۹
بسته سرمایه‌گذاری توسعه میدان‎های شرکت نفت فلات قاره تدوین شد
بسته سرمایه‎گذاری طرح یکپارچه توسعه میدان‎های نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره ایران با در نظر گرفتن طرح‎ها و پروژه‎های اولویت‎دار تدوین شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، بر اساس اعلام معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، افزایش ظرفیت تولید از میدان‌های نفتی و گازی سلمان، فروزان، رشادت، درود و ابوذر و میدان‌های منطقه سیری در این بسته سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری شده است.

ارتقا کیفیت فرآورش کارخانـه خشکی 200 هزار بشکه‌ای خارگ و جمع‌آوری گازهای همراه میدان نفتی رشادت و ارسال به سکوی سلمان، از دیگر اهداف کمی طرح یکپارچه توسعه میدان‌های نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره ایران است. بر اساس اعلام این معاونت، در این بسته، سرمایه‎گذاری مورد نیاز برای مدت چهار سال مشخص شده است که از طریق انعقاد قراردادهای فاینانس F و EPCF و EPDF متناسب با وضعیت اجرایی و نوع فعالیت هر پروژه تأمین خواهد شد.

بازپرداخت هزینه‌های طرح هم مشخص شده است که بر مبنای آن، از محل 50 درصد افزایش ظرفیت تولید نفت خام میدان‌ها و پروژه‌ها طی دوره 6 ساله صورت می‌گیرد.

بسته سرمایه‌گذاری طرح یکپارچه توسعه میدان‌های نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره ایران در چارچوب ماده (12) قانون رفع موانـع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مـالی کشور تعریف شده است که پس از اخذ مجوزهای مربوطه از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و شورای اقتصاد و انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران اجرایی خواهد شد.

در ایجاد بسته سرمایه‎گذاری یاد شده، انطباق با بند (الف) ماده (125) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم کشور و قرارگیری طرح‌ها و پروژه‌‌های توسعه‌ای اولویت‌دار با وضعیت اجرایی و قراردادی مشخص و میدان‌های نفتی و گازی مشترک مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز