شهردار بندرعباس:

هزینه برای کتاب سرمایه‌گذاری است/ پیشرفت جامعه از مسیر کتاب خوانی عبور می کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۷:۴۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۱۷۳۸
شهردار بندرعباس گفت: هزینه برای کتاب سرمایه‌گذاری است و یکی از راهکارهای تشویق مردم به مطالعه هدیه دادن کتاب به افراد است و باید این امر را در سرلوحله امور خود قرار دهیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ کتابخوانی یکی از اهدافی است که توصیه فراوانی نسبت به آن شده است، اظهار کرد: کتاب بوستان‎ فکر، تجربه، عادات، اندیشه، اخلاق، تاریخ و هر جلوه‎ای از جلوه‎های انسانی است.

وی با بیان اینکه لازم است از کتاب تعریف درستی داشته باشیم، افزود: امروزه بسیاری از دل مشغولی ‎ها و سرگرمی ها در مسیر آموزش و آموختن نبوده و دانسته های انسان را افزایش نمی دهد، بنابراین جامعه برای پیشرفت باید در مسیر کتابخوانی قرار گیرد.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه هزینه برای کتاب سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: آموختن و کتاب‌خوانی بازنشستگی ندارد و در حقیقت باید گفت بد به حال جامعه‎ای که در آموختن بازنشسته شود.

امینی‌زاده ادامه داد: یکی از راهکارهای تشویق مردم به مطالعه هدیه دادن کتاب به افراد است و باید این امر را در سرلوحله امور خود قرار دهیم که کتاب را در قفسه های کتابخانه حبس نکنیم، بلکه با در اختیار گذاشتن این گنج معنوی به افزایش آگاهی در جامعه کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، اضافه کرد: جامعه‌ای که در آن فعالیت‌های مربوط به نوشتن و خواندن در صدر قرار می‌گیرد، آن جامعه را پویا و فعال خواهد کرد.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه در مقابل کتاب همه ما مسئول هستیم، گفت: شهرداری بندرعباس نیز در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی شهر اقدامات خوبی را انجام داده است.

امینی‌زاده بیان کرد: بدنبال این هستیم که کتابخانه مرکزی بندرعباس را بعد از وقفه طولانی، تحویل گرفته و آن را به مرحله بهره‌برداری برساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز