نشست نخبگان ودانشگاهیان در دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۷:۴۸:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۷۴۰
نشست نخبگان ودانشگاهیان در دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان
این نشست درجهت هماهنگی ، تامل وحضور بیشتر دانشگاهیان ونخبگان در برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبز در جزیره کیش و برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در استان تهران انجام پذیرفت.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،این نشست با حضور نخبگان و دانشگاهیان استان هرمزگان ازجمله : دانشگاه هرمزگان ، دانشگاه علوم پزشکی ، جهاددانشگاهی ، دانشگاه آزاد، پارک علم وفناوری استان هرمزگان مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ، معاون نظارت وپایش ، روسای ادارات آموزش وپژوهش وروابط عمومی این اداره کل نشستی  باهدف تامل با نخبگان ودانشگاهیان در جهت هرچه پربارتر برگزار نمودن دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبز در جزیره کیش برگزار شد .

در این نشست مهندس وفادار ضمن خوشامدگویی به جمع حاضر در این نشست با بیان اینکه :

همانطور که می دانیم با شروع انقلاب صنعتی وبوجود آمدن آلایندگی در محیط زیست ،  انسان  را  به چاره اندیشی واداشت که می بایست درنظر گرفتن   قوانین ارزیابی و  توسعه پایدار در هر پروژه قبل از اجرا لحاظ کند  که درادامه بتواند با کمک  دانش ور وش های نوین وتکنولوژی پیشرفته در کاهش آلایندگی گام بردارد . در این خصوص آموزش و ترویج  فراگیرفرهنگ وشناخت  محیط زیست در جامعه یک ضرورت می باشد . همانطور که میدانیم سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک ناظر عالی می باشد و همه دستگاهها می بایست به عنوان بازوی همیار وهمدل با آن همکاری نمایند . مسئله محیط زیست ، مسئله ای فرامنطقه ای می باشد وبه کل جهان خلقت مرتبط می باشد . ما خودرا در مقابل حفاظت از  این نعمت الهی  مسئول ومتعهد میدانیم . وبرای حفاظت (آّب ، خاک وهوا)  ازهیچ تلاشی دست برنخواهیم داشت اما بخوبی می دانیم که سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی دراین امر خطیر ومهم قادر نخواهد بود بلکه می طلبد تا با حضور همه دستگاهها ونهادها وسایر ارگانها از جمله شما دانشگاهیان در این امر مهم محیط زیست کشور را یاری نماییم . همانطور که واضح است دانشگاه ودانشگاهیان با نگاه فن افزاری و علم بروز بطور حتم می توانند با تامل نزدیکتر با سازمان حفاظت محیط زیست  و ایده های نوین در داشتن محیط زیستی سالم برای کشور یاریگر آن  باشند . وی در بخش دیگر سخنان خود به در پیش بودن دو نمایشگاه بین الملی هفته سبز در جزیره کیش (7الی 11دیماه ) ونمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران (6لغایت 9اسفنده ماه )  در سال جاری اشاره کرد .

وی افزود : نمایشگاههای بین المللی خود فرصتی است در جهت تامل بیشتر با مدعوین داخلی وخارجی  که با تامل سازنده وارائه نمودن دستاوردهای نوین در حوزه محیط زیست و تبادل اطلاعات می توان  گامی به سوی داشتن محیط زیستی عاری از آلایندگی برداشته شود .  

در ادامه این نشست معاون نظارت وپایش این اداره کل به  شاخص های  نمایشگاههای مذکور اشاره کرد :

 

  1. ارائه آموزش های عمومی واجتماعی وفرهنگی محیط زیستی انجام گرفته در حوزه هر صنعت  یا واحد خدماتی
  1. ارائه طرح های پژوهشی صورت گرفته درسطح استان
  1. ارائه تجارب موفق در حوزه های مختلف محیط زیست علی الخصوص مشاغل سبز
  1. نمایش عملکرد صنایع یا واحد خدماتی در قالب فیلم، عکس ، پوستر ولمینت ولوح فشرده
  1. طراحی مسابقات وسرگرمی جذاب برای کودکان ، برگزاری کارگاههای نقاشی ، ارائه اقلام تبلیغی وآموزشی برای کودکان ، ارائه بازهای رایانه ای وکلیپ آموزشی دراستان درراستای ترویج فرهنگ واموزش عمومی
  1. با عنایت به اینکه تاکید نمایشگاه بر اقتصاد سبز می باشد رویکرد نمایشگاه به سمت مشاغل سبز وتلاش هایی که برای تقویت وتوسعه مشاغل سبز صورت گرفته باشد واینکه اقتصاد مقاومتی ، امید به توسعه پایدار کشور واقتصاد سبز افزایش می یابد .

7-مدیریت سبز در غرفه آرایی ازسوی همه شرکت کنندگان در نمایشگاه علی الخصوص ادارات کل وصنایع و واحدهای خدماتی الزام می باشد ( استفاده از گل وگیاه ، کاغذ بازیافتی ، استفاده محدود از بنر ، استفاده بیشتر از لوح فشرده ، استفاده از ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر ، استفاده از کیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی و....)

نظر شما