رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور مطرح کرد:

بسیج امکانات برای ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۸:۴۴:۳۴
کد خبر: ۴۸۲۲۹۷
بسیج امکانات برای ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور از بسیج امکانات و همکاری متخصصین از جمله دانشگاهیان و بخش دولتی و غیر دولتی برای بهبود و ارتقای کیفیت بتن در کشور بویژه در حوزه خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، شکرچی‌زاده در اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان که با حضور عباس شیرخانلو معاون امور عمرانی استانداری، غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و نماینده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و در محل استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: اهمیت و نقش بتن در رشد و توسعه اقتصادی و تاثیر ارتقا، تهیه، تولید و مصرف آن بویژه در مناطق ساحلی و حاشیه سواحل و دریا خصوصا خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ایجاد و حضور واحد منطقه‌ای خلیج فارس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از دهه 70 و انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران از دهه 80 در پهنه استان هرمزگان را مؤید این اهمیت برشمرد و افزود:  اطلاعات جمع‌آوری شده در 15 سال گذشته از طریق نمونه‌های مغروق و نیمه مغروق سایت منطقه‌ای خلیج فارس، حساسیت توجه و پرداختن به مقوله بتن استان و نواحی ساحلی کشور را بیش از پیش نمایان می سازد.

شکرچی‌زاده با اشاره به تهیه آیین‌نامه بتن برای خلیج فارس توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پرداختن به مقوله بتن خلیج فارس در آیین‌نامه بتن ایران (آبا)، همچنین با توجه به حمایت معاونت مسکن و ساختمان و با توجه به  نقش ملی و حاکمیتی این معاونت در حوزه وزاری راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد که ارتقای کیفیت بتن خلیج فارس و دریای عمان نیز در راستای دستیابی به این هدف‌گذاری صورت پذیرد.

عباس شیرخانلو معاون عمرانی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه به اقدامات عمرانی انجام شده در 4 دهه اخیر در پهنه استان هرمزگان توسط شورای فنی اشاره کرد و گفت: این اقدامات با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مسئول در استان انجام شده است.

وی افزود:‌ 65 درصد واحدهای شن و ماسه استان دارای نشان استاندارد می‌باشند. همچنین از 24 مجموعه بتن آماده استان، 12 واحد فعال بوده و 7 واحد دارای نشان استاندارد با توان تولید حدود 115 میلیون مترمکعب بتن آماده در استان می‌باشند.

در این جلسه همچنین غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گزارشی از نحوه چگونگی و روند تشکیل کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را ارائه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده برای این کمیته، با هماهنگی و همت تمامی دست‌اندرکاران حوزه بتن در استان هرمزگان با سرعت و تاثیر قابل قبولی پیگیری شود.

گفتنی است، هفتمین همایش ملی مقررات ملی ساختمان  با رویکرد ارتقای بتن در 11 و 12 اسفند ماه سال گذشته، در بندرعباس برگزار شد.

خاطرنشان می‌شود، در ساختار تشکیلاتی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ریاست این کمیته را بر عهده دارد و دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مهندس شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به ترتیب به عنوان نایب رئیس و دبیر کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند.

برنامه عملیاتی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان با توجه به پیشنهادهای فنی و اجرایی برای ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان تدوین شده و مشتمل بر شش بسته عملیاتی است. هر بسته عملیاتی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها مرتبط با هدفی مشخص است به گونه‌ای که در پایان هر بسته عملیاتی انتظار می‌رود گامی در جهت ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان برداشته شده باشد.

استفاده از بتن آماده استاندارد، ارتقای کیفیت تیرچه‌های بتنی، صدور گواهینامه فنی برای مواد افزودنی شیمیایی بتن، رعایت الزامات حداقل رده مقاومتی بتن با توجه به مقررات ملی، فعال شدن شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی بتن و برگزاری سمینار در خصوص عملکرد کمیته ارتقا، شش بسته عملیاتی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را دربرمی‌گیرد.

گفتنی است، پس از جلسه، دکتر شکرچی‌زاده و هیات همراه با حضور در محل سایت تحقیقاتی مرکز در خلیج فارس، از روند انجام تحقیقات و اقدامات اجرایی در این سایت بازدید به عمل آوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز