بورس انرژی به قشم می آید/ تبدیل جزیره به محل داد و ستد های نفتی/ سهم ۵۰ درصدی قشم در حوزه سوخت رسانی در برنامه ششم توسعه

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۰:۵۴:۵۶
کد خبر: ۴۸۳۳۱۳
بورس انرژی به قشم می آید/ تبدیل جزیره به محل داد و ستد های نفتی/ سهم ۵۰ درصدی قشم در حوزه سوخت رسانی در برنامه ششم توسعه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اقدامات انجام شده برای ایجاد بورس انرژی در قشم براساس توانمندی های این منطقه در حوزه نفت، گاز، انرژی، ذخیره سازی سوخت و خدمات بانکرینگ خبر داد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضامومنی  درجلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: چهار پالایشگاه نفت سنگین و فوق سنگین، دو پالایشگاه گاز گورزین و هنگام و صدور مجوز چهار واحد پتروشیمی در این جزیره مهمترین دلیل برای ورود بورس انرژی به قشم می باشد.

وی ادامه داد: ایجاد دو نیروگاه قشم مولد و گسترش انرژی هر کدام با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق، فعالیت شرکت مپنا با تولید همزمان آب و برق (50 مگاوات برق و 19 هزار متر مکعب آب در روز)، برنامه ذخیره سازی سوخت در جزیره و عملیات سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس هم از دیگر ویژگی های ایجاد بورس انرژی در این منطقه می باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به نقش قشم در حوزه کالاهای نفتی شده است، افزود: براساس سیاستگذاری برنامه ششم توسعه کشور، قشم به هاب بانکرینگ خلیج فارس تبدیل می شود و 50 درصد شناورهای عبوری از خلیج فارس، سوخت مورد نیاز خود را از این جزیره تامین خواهند کرد.

وی گفت: برای ارائه سوخت رسانی به نیمی از 15 هزار شناور عبوری در خلیج فارس باید همه امکانات شهری مربوط به حوزه بانکرینگ شامل فضای تعمیراتی، خدمات بهداشت و درمان، ساخت هتل های مدرن، فضاهای تفریحی، فروشگاه هایی با کالاهای برندینگ و امکانات تردد هوایی برای سرنشینان شناورها فراهم شود.

مومنی با اعلام اینکه در شرایط کنونی می توانیم تا سقف 50 هزار تن در ماه به شناورهای عبوری خلیج فارس سوخت رسانی کنیم، گفت: براساس برنامه ششم توسعه، امکان سوخت رسانی به کشتی های عبوری از منطقه سلخ جزیره قشم تا سقف 750 هزار تن در ماه افزایش می یابد.

وی گفت: هم اکنون شرکت قشم مولد در کنار آماده سازی نیروگاه 500 مگاواتی خود با انتقال خط گاز به این نیروگاه آماده انتقال 70 مگاوات برق به شبکه سراسری می باشد و این اتفاق بسیار مهمی است که در آینده نزدیک، شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

بنا به این گزارش، میثم رفیع پرهیزکار معاون توسعه مدیریت، کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، احمد رئیسی معاون فنی و عمرانی و چند تن از مدیران این سازمان نیز در این جلسه گزارشی از طرح های آماده بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح را به اطلاع رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رساندند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز