اتصال شمال و جنوب جزیره قشم در اقدامی کم نظیر/همراهی و همدلی مردم جزیره با دولت در سال اقدام و عمل

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۰۸:۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۳۶۱۰
اتصال شمال و جنوب جزیره قشم در اقدامی کم نظیر/همراهی و همدلی مردم جزیره با دولت در سال اقدام و عمل
یک ماه پیش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به دعوت مردم مهربان روستاهای کابلی، دفاری و حمیری با حضور در این روستاها در زمینه مشارکت مردم و دولت برای ایجاد جاده دسترسی از ساحل شمال به ساحل جنوبی به توافق رسیدند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، گرچه فاصله طرح ایجاد جاده دسترسی ساحل شمالی به مسیر جنوبی قشم در ۲۵۰۰ متر به ظاهر آسان می نمود اما شرایط گذر از موانع کوهستانی، نشان از  سختی بسیار کار داشت. 

به هر حال خیرین روستاهای جزیره دستان مهربان خود را با دست نماینده عالی دولت تدبیر و امید در هم گره زدند و عملیات تسطیح و خاکریزی این طرح با ۴ میلیارد ریال در ۲۵۰۰ متر طول مسیر و عرض ۷ متر با عملیات شانه سازی گردنه، لوله گذاری آب نماها و بتن آغاز شد.
عملیات آسفات این طرح نیز با ضخامت ۷  سانتی متر در ۲۰ هزار متر مربع با ۵ میلیارد ریال به پایان رسید و در ۲۶ مین روز از آبان ماه با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مشاوران این سازمان و همچنین مردم و مسولان روستاهای دفاری، حمیری، کابلی و تورگان این طرح عمرانی افتتاح و به بهره برداری رسید.
براساس تفاهم نامه ای که بین خیرین و نماینده عالی دولت در این طرح به امضا رسید عملیات زیر سازی توسط مردم و آسفالت این طرح هم به همت سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد.
با اتصال جاده ساحل شمالی به ساحل جنوبی، روستاهای دفاری، کابلی، حمیری، تورگان و چند روستای دیگر از بن بست ترددی خارج شدند.
فعالان اقتصادی شهرک صنعتی تولا هم از این فرصت برای رفتن از ساحل شمالی به سمت ساحل جنوبی با حذف چند کیلومتر فاصله اضافه و عبور از شهر قشم به راحتی می توانند از این جاده دسترسی استفاده کنند.
به هنگام افتتاح این جاده، یکی از اهالی جزیره قشم به نمایندگی از سوی مردم و مسولان روستاهای یاد شده طی سخنانی خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: مردم جزیره با تدبیر، درایت و مساعی شما شاهد پیشرفت روز افزون در حوزه های فرهنگی، تفریحی و خدماتی هستند.
عبدالقادر صالحی افزود: مردم روستاهای دفاری، تورگان، حمیری و کابلی هم از لطف خدا و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و همکارانشان بی بهره نماندند.
وی ادامه داد: به نمایندگی از سوی شوراها، دهیاری ها و مردم این روستاها از خدمات شایسته سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر می نمایم.
در ابتدای این مراسم نیز متن لوح تقدیری که از سوی شوراهای اسلامی روستاهای همجوار طرح جاده دسترسی خطاب به رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم تهیه شده بود توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز