اخلاقی پور خبر داد:

مراسم روز جهانی معلولین در پارک غدیر بندرعباس برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۵۷۱۲
مراسم روز جهانی معلولین در پارک غدیر بندرعباس برگزار می شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: مراسم روز جهانی معلولین امسال در پارک غدیر بندرعباس با شرکت عموم مردم تدارک دیده شده و در روز 13 آذر زیر پرچم برگزار می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر منصور اخلاقی پور در نشست هماهنگی برگزاری این مراسم، افزود: قطعا روز جهانی معلولین با هدف توجه بیشتر به این قشر انتخاب و نامگذاری شده اما نباید این تصور اشتباه پدید بیاید که تمام برنامه ها می بایست تنها با حضور محدود همین قشر باشد.

وی اضافه کرد: در واقع روز جهانی معلولین فرصتی است تا این قشر که بسیاری از آنها بر خلاف تصور عامه مردم، افرادی توانمند، با اراده و با استعداد هستند را به دیگر افراد جامعه بشناسانیم و تفکر عمومی را نسبت به این قشر تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه می توان حتی به جای واژه ی "معلول جسمی و ذهنی" بسیاری از این افراد را "توان یاب جسمی و ذهنی" خطاب کرد، یادآور شد: حضور معلولین با اراده و استعداد در بین دیگر افراد جامعه و الگوسازی از آنها می تواند حتی در تقویت و ایجاد روحیه کار، اراده و پشتکار دیگران بسیار مثمر ثمر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ادامه داد: در همین راستا امسال علاوه بر برنامه های خاص و مخصوص معلولین که یکی از آنها نشست با استاندار هرمزگان و دیگر مسئولین است، برنامه ریزی شده تا یک مراسم عمومی در یک فضا و مکان عمومی برگزار کنیم.

اخلاقی پور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای زمینه سازی برای ایجاد فرصت های برابر زندگی برای "توان یابان جسمی و ذهنی" در هرمزگان ، با کمک کلیه دستگاه ها و خیرین گام های موثری را برداریم.

وی همچنین از بهزیستی، انجمن ضایع نخاعی، انجمن معلولین استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به واسطه تعامل، همکاری و همراهی مستمر در امر رسیدگی به امور معلولین قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز