افزایش یک فروند بالگرد امدادی مجهز به ناوگان هلال احمر کیش

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۵:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۷۴۲
افزایش یک فروند بالگرد امدادی مجهز به ناوگان هلال احمر کیش
رئیس جمعیت هلال احمر جزیره کیش از افزوده شدن یک فروند بالگرد مجهز امدادی به ناوگان هلال احمر منطقه خبر داد .
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، محسن آسوبار، رئیس جمعیت هلال احمر جزیره کیش، از افزوده شدن یک فروند هلکوپتر امدادی به حوزه هلال احمر کیش و استان هرمزگان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت بخش امداد و نجات، امسال یک فروند بالگرد 412 به ناوگان امداد و نجات هلال احمر منطقه هرمزگان افزوده شده است  بر این اساس در حال حاضر هلال احمر منطقه با وجود دو بالگرد که یکی از آنها بسیار مجهز است قابلیت بیشتری برای امداد و نجات دارد.

وی با اشاره به اجرای مانور امداد و نجات در هشتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی کیش اظهار کرد: در هشتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی دو فروند بالگرد امدادی مرکز هلال احمر مانور امداد و نجات و اطفاء حریق اجرا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جزیره کیش افزود: این بالگرد جدید یکی از مجهزترین بالگردهای امداد و نجات در کل کشور است که بر خلاف نمونه های گذشته قابلیت پرواز بر روی آب و حمل حداقل 17 مصدوم را در شرایط خطر دارد و از نظر پزشکی بسیار مجهز و دارای کاربری بالاست.

آسوبار ادامه داد: این بالگردها مربوط به سه منطقه کیش، بوشهر و بندرعباس هستند لذا بر اساس توافقات در هر کدام از این مناطق مدت زمان خاصی توقف دارند و در مواقع اضطراری وارد عمل می شوند و مصدومان را منتقل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در مجموعه هلال احمر کیش گفت: با توجه به اهمیت آموزش و فرهنگسازی ما در مجموعه هلال احمر کیش، آموزش های عمومی و تخصصی را در سطوح مختلف داریم ضمن اینکه در حوزه امداد و نجات نیز هر ساله هم مانورهای مختلف و هم آموزش های متعدد را برای عموم مردم برنامه ریزی می کنیم.

نظر شما