نصب ۸۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات تا پایان سال جاری در محورهای مواصلاتی هرمزگان

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۸:۵۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۶۶۵
علیرضا مجرد در نشست مشترک مدیران ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان بیان کرد: با توجه به ادغام مدیریت راهداری در ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها لزوم انسجام‌بخشی در فعالیت‌ها بیش از پیش محسوس است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه این نشست با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها و فرصت‌های خدمات‌رسانی برای ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دوران پس از ادغام اجرای مطلوب طرح راهداری زمستانی است، اظهار کرد: لازمه اجرای مطلوب و رضایت‌بخش این طرح انسجام‌بخشی بین عوامل تاثیرگذار توام با برنامه‌ریزی و هماهنگی است.

مجرد خاطرنشان کرد: حجم تردد در محورهای مواصلاتی هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر  و این استان مدخل ورودی کالاهای اساسی است و 40 درصد از ترددها را وسایل نقلیه سنگین برعهده دارند و باید بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم و با شروع فصل سرما و طرح زمستانه راهداری باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم که در این ایام میزان کاهش تصادفات و تلفات را ارتقا و سطح خدمات را برای هموطنان‌مان در این مدت افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در اجرای طرح راهداری زمستانی فرماندهان و پرسنل پلیس راه استان هستند که به‌عنوان بازوی اجرایی در کنار توان عملیاتی این اداره‌کل در بخش راهداری وظیفه خطیری در بحران‌ها بر عهده دارند، تصریح کرد: تاکنون 50 دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلفات نصب شده است که تا پایان سال جاری به 80 دستگاه می‌رسد و بر اساس برنامه‌های اولویت‌بندی شده به 110 دستگاه در تمامی استان خواهد رسید.

به گفته مجرد، یکی از عوامل تصادفات در جاده، برخورد وسیله نقلیه با احشام به ویژه شتر است که متاسفانه تاکنون ساماندهی خاصی برای اینگونه تصادفات صورت نگرفته است و یک طرحی در این رابطه تهیه شده و برای استان‌هایی که با این مشکل روبرو هستند با همکاری سازمان جهاد کشاورزی امیدواریم این طرح را اجرایی نماییم تا کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را در این راستا شاهد باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: تجربه ما در بخش حمل و نقل ثابت نموده هرچه انسجام و وحدت رویه پیش از آغاز طرح‌های مشترک بین این اداره‌کل و پلیس راه استان بیشتر بوده، در زمان اجرای طرح‌ها با مشکلات کمتری مواجه بوده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی بین عوامل خدمات‌رسان در طرح راهداری زمستانی جهت بررسی نقاط ضعف و قوت و شناسایی توانمندی‌ها از هم اکنون، آسیب‌پذیری در شرایط بحرانی را به حداقل می‌رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز