فصل صید میگو در آبهای هرمزگان پایان یافت

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۷:۳۵:۱۹
کد خبر: ۴۸۹۲۴۵
فصل صید میگو در آبهای هرمزگان پایان یافت
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از پایان فصل صید میگو در آبهای هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مسعود بارانی با بیان اینکه فصل صید میگو در هرمزگان امسال از دهم مهر ماه   آغاز شده است گفت:صید میگو هرمزگان باسپری شدن سی و نه روز مفید به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی و در صید گاه های استان امسال بالغ بر یک هزار و 500 تن میگو صید شد گفت:  خوشبختانه مراقبت ها و کنترل های شیلاتی در سال های اخیر جواب داده است و  در صید گاه های استان در مجموع شاهد رشد صید میگو نسبت به سال های گذشته بوده ایم.

بارانی افزود:این مهم در حالی رخ داده است که امسال تعداد شناور صیادی نسبت به سال گذشته از 183 فروند شناور به 164 فروند شناور کاهش یافته که بیانگر حرکت استان از سمت صید به آبزی پروری و مدیریت بهتر صید صیادی در راستای صید و صیادی پایدار است.

معاون صید و بنادر  ماهیگیری شیلات هرمزگان تصریح کرد میزان صید میگو امسال را بالغ بر 303 تن میگوی ریز،169 میگوی گنتگ و بالغ بر یک هزار و 35 تن را میگوی درشت تشکیل داده است.

وی همچنین تعداد صیاد شاغل در فصل صید میگو امسال را بالغ بر یک هزار و 960 نفر خواند .مسعود بارانی افزایش چهار برابری صید در صیدگاههای شرق جزیره هرمز نسبت به سال گذشته را از ویژگی های شاخص فصل صید میگو سال 95 خواند.

معاون صید و بنادر  ماهیگیری شیلات هرمزگان همچنین خاطر نشان شد در فصل صید میگو سال 95 شش واحد عمل آوری با بیش از 180 نفر اشتغال زایی در سه شیفت کاری مشغول به تحویل گیری و عمل آوری میگو بودند.

 وی  با بیان اینکه خوشبختانه امسال با هماهنگی های انجام شده بین اداره کل شیلات هرمزگان ، دریابانی استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اقدامات خوبی در راستای مبارزه با صید غیر مجاز در حال انجام است گفت: این جدیت و پیگیری از سوی شیلات هرمزگان بدون شک در راستای صید پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند میگوی خلیج فارس برای سال ها و نسل های آینده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز