برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در بندرعباس

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۲:۳۲:۰۳
کد خبر: ۴۸۹۴۷۹
برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در بندرعباس
همزمان با روز جهانی معلولین (13 آذرماه مصادف با سوم دسامبر) با حضور صمیمی مسئولین ارشد استان ، مدیران دستگاهها و معلولین ، مراسم بزرگداشتی در سالن اجتماعات مجتمع بهزیستی شهید عیسی کریمی برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی معلولین در کسب مقام های قهرمانی ملی و جهانی در رشته های مختلف بویژه ورزشی و هنری ، توجه به نیازها و خواسته های معلولین را همچون دیگر اقشار جامعه الزامی دانست .

وی آموزش و اشتغال را یکی از دغدغه های معلولین در استان عنوان کرد و گفت : پرداختن به امور معلولین خاص یک دستگاه نیست و دستیابی به اهداف و ایجاد امکانات در خور شان این عزیزان ؛ همراهی و تعامل همه مسئولین ودستگاهها را می طلبد.

دکتر حقیری زاده مشاور عالی استاندارضمن تبیین سیاست های دولت و استاندار هرمزگان در حمایت همه جانبه از معلولین استان گفت: افراد دارای مشکل جسمانی معلول نیستند بلکه رهروان حرکت و جریانی هستند که توانایی و همت بلند خود را در حل مشکلات و رسیدن به قله های موفقیت به اثبات رسانیده اند.

دکتر مهین عسکری مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز با تبریک فرارسیدن روز جهانی معلولین خلقت هر انسان را منحصر به فرد و با تفاوتها و شباهتهای خاص دانسته و گفت : تفاوت در ساختار ورفتار افرادهم زیباست و هم سازنده و این تفاوتهاست که موجب تکامل و تعالی انسانهاست.

دکتر عسکری با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولین با عنوان (( آینده ای که ما می خواهیم ، جهانی فراگیر و برابر برای همه)) ابراز امیدواری کرد در هرجایگاهی که هستیم و به عنوان فردی که توفیق خدمت به معلولین را داریم بتوانیم تحولی نوین و پویا بنیان گذاری کنیم ، در این راه خسته نشویم و باور داشته باشیم  در پس بسیاری از جسم های ناتوان و آسیب پذیر، روحی بزرگ و افکاری والا نهفته است.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان افزود: معلولین توانمندند و توانخواهان در این خصوص در عرصه های مختلف با کسب عناوین مختلف و مدال های رنگارنگ توانایی خود را به منصه ظهور رسانده اند.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی های معلولین برگزار و توسط مسئولین مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین به همت و همراهی جامعه معلولین استان ، انجمن ضایعات نخاعی،اداره کل بهزیستی ، موسسه روشندلان خلیج فارس،موسسه خیریه جهش ، کانون ناشنوایان استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان،  دکتر حقیری زاده مشاور عالی استاندارهرمزگان ، زهرا یعقوب نژاد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ، منصور اخلاقی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دکتر مهین عسکری مدیر کل بهزیستی هرمزگان ، معاونین و مسئولین بهزیستی هرمزگان و شهرستان بندرعباس، مدیران استانی و جمع زیادی از معلولین و خانواده های آنها برگزار شد.

نظر شما