رئوفی در کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان مطرح کرد:

پیگیری استانداری برای تصویب اشتغال نیروهای بومی هرمزگان در صنایع و شرکت های پیمانکاری/ اصحاب رسانه در نشر اخبار امانتداری و انصاف را رعایت کنند/همه کارکنان دولت در هرمزگان قابل احترام هستند

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۷:۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۹۲۱۴۸
پیگیری استانداری برای تصویب اشتغال نیروهای بومی هرمزگان در صنایع و شرکت های پیمانکاری/ اصحاب رسانه در نشر اخبار امانتداری و انصاف را رعایت کنند/همه کارکنان دولت در هرمزگان قابل احترام هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از تلاش های استانداری هرمزگان به ویژه استاندار هرمزگان برای اشتغال نیروهای بومی استان در صنایع و شرکت های پیمانکاری وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت در استان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به وضعیت عمومی اشتغال در استان، عنوان کرد: اقدامات مناسبی طی یک سال اخیر در استان هرمزگان برای کاهش نرخ بیکاری ، افزایش اشتغال و نرخ مشارکت صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: این تلاش ها قابل تقدیر است ولی تا رسیدن به شاخص مطلوب در استان  فاصله داریم و مدیران باید تلاش های خود را در رفع مساله مهم بیکاری  در هرمزگان دو چندان کنند.

رئوفی اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در استان در زمینه های راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک و مشاغل خانگی برای هشت هزار و 339 نفر در سال  94  در استان اشتغالزایی شده است  و با اهتمامی که از سوی اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان وجود دارد انتظار می رود  این نرخ در سال جاری با افزایش روبرو شود.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به تعهدات دستگاه های اجرایی استان در زمینه ایجاد اشتغال در سال 95  و ثبت آن در سامانه رصد خواستار تسریع در عملیاتی شدن این تعهدات و ثبت آن در سامانه رصد و اطلاع رسانی در این زمینه برای اطلاع عموم مردم استان از اقدامات صورت پذیرفته توسط دستگاه های اجرایی در زمینه اشتغال شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: امروزه دغدغه بسیاری از خانواده های هرمزگانی بحث اشتغال فرزندان آنها  به ویژه خانواده هایی است که دارای فرزندان تحصیل کرده هستند و ایجاد اشتغال برای این افراد بیکار در کشور افتخار و کاری ماندگار است که همت و پیگیری مدیران استان را در این زمینه مهم می طلبد.

رئوفی به تلاش های استانداری هرمزگان به ویژه استاندار هرمزگان برای اشتغال نیروهای بومی استان در صنایع و شرکت های پیمانکاری وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت در استان اشاره کرد و افزود: در سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان، استاندار هرمزگان، سازمان برنامه و بودجه و کارگروه اشتغال استان مصوبه ای را گذراندند  که صد درصد نیروهای مورد نیاز صنایع و شرکت های پیمانکاری مستقر در استان در همه مقاطع تحصیلی و تخصص ها از نیروهای بومی جذب شوند.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان تصریح کرد: در پی این مصوبه و درخواست و ارائه آن در کمسیون اجتماعی دولت با 50 درصد آن موافقت شد و نظرات استانداری در خصوص این مصوبه در پی درخواست کمسیون اجتماعی دولت به آنها ارسال شد.

رئوفی گفت: استانداری هرمزگان تا قانونی شدن این مصوبه آن را پیگیری خواهد کرد  و از نمایندگان استان به ویژه رئیس مجمع نمایندگان استان که دغدغه اصلی ایشان مساله اشتغال استان است می خواهیم در مسیر قانونی شدن این مصوبه استانداری را در مرکز کشور همراهی کنند تا این مصوبه قانونی شود و برای صنایع غرب بندرعباس در زمینه اشتغال نیروهای بومی الزام آور شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: در استان هرمزگان در زمینه بکارگیری نیروهای با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و حتی در بسیاری از رشته های تخصصی  نیازی به ورود نیرو از سایر استان های کشور نیست و در حال حاضر به دلیل توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی  در زمینه تربیت نیروهای متخصص در بسیاری از رشته ها استان خودکفا شده و مراجعات مکرر فارغ التحصیلان با مدارک بالای تحصیلی به استانداری برای اشتغال گویای این مهم است.

رئوفی با انتقاد از پروازی بودن برخی مدیران و معاونین مدیران دستگاه ها در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: برخی  از مدیران و معاونین مدیران دستگاه های اجرایی متاسفانه در هرمزگان پروازی هستند و خانواده هایشان در تهران سکونت دارند و مرتب به تهران رفت و آمد دارند و مدت کمی در استان حضور دارند و تا زمانی که این وضعیت بر استان حاکم باشد فرصت کمتری برای رسیدگی به وضعیت اشتغال خواهند یافت.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان به موضوع دفاع از عملکرد و خدمات دولت در استان اشاره کرد و در این رابطه افزود: اگر از عملکرد و خدمات دولت در استان دفاع می شود به توصیه امام راحل (ره) است که می فرمایند اگر خدمتی برای مردم صورت می گیرد از سوی دولت این خدمات منعکس شود تا این شائبه پیش نیاید که مسئولان هیچ کاری را برای مردم صورت نمی دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: بیان خدمات دولت و دفاع از دستاوردهای آن در  تقابل و  یا اشاره  به هیچ شخصی نیست و از مدیران خواسته شده است این خدمات ارزنده را اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان خدمات دولت قرار گیرند.

وی گفت: در حوزه آبرسانی در استان تحولات و اقدامات جدی صورت پذیرفته که شایسته اطلاع رسانی به عموم مردم استان است و اگر عملکرد  بیان می شود بحث اطلاع رسانی است و در این زمینه مناقشه ای با شخصیت حقیقی افراد نیست بلکه جایگاه حقوقی آنها مد نظر است.

رئیس کارگروه اشتغال استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رعایت امانتداری و انصاف توسط اصحاب رسانه استان، بیان داشت: رسانه ها و مطبوعات استان در انعکاس اخبار رعایت انصاف و امانتداری را در نشر اخبار بجا آورند و استنباط شخصی خود را در انتشار اخبار دخیل نکنند تا از این استنباط های شخصی آنها سوء استفاده نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: همه کارکنان دولت دراستان هرمزگان قابل احترام هستند و در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری این موضوع طرح شد که در جامعه با دو بیکاری آشکار و پنهان روبرو هستیم که بیکاری آشکار آن چیزی است که اکنون کشور و استان هرمزگان با آن مواجه است و بیکاری پنهان آن است که به دلیل عدم تعریف صحیح از فرهنگ کار و استفاده از آموزش کارکنان خدوم دولت و عدم آموزش فرهنگ استفاده از تکنولوژی و ورود رایانه و فضای مجازی ناخواسته باعث اتلاف وقت کاری شود.

نظر شما