بازدید مدیران ارشد وزارت نیرو از شرکت تولید انرژی گستر قشم/ توجه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به طرح های مهم صنعتی

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۷:۳۴:۵۸
کد خبر: ۴۹۲۱۵۴
بازدید مدیران ارشد وزارت نیرو از شرکت تولید انرژی گستر قشم/ توجه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به طرح های مهم صنعتی
مدیران ارشد وزارت نیرو و سازمان مدیریت استخدامی کشور در سفر به منطقه آزاد قشم از روند اجرایی فعالیت شرکت تولید انرژی گستر قشم برای تولید همزمان 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز بازدید کردند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداره وزارت نیرو در این بازدید گفت: معرفی ظرفیت های تولید آب و برق در منطقه آزاد قشم برای مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور را از مهمترین اهداف این سفر برشمرد.

خلیل بانان علی عباسی گفت: این بازدید ها با هدف نزدیک کردن تصمیم گیری ها براساس ظرفیت های تولید آب و برق نقاط مختلف کشور از جمله در منطقه آزاد قشم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه مردم روستاهای جزیره قشم در زمینه استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی مشکلات زیادی داشته اند، گفت: خوشبختانه بخشی از این مشکلات در دولت تدبیر و امید با راه اندازی تولید آب شیرینکن شرکت مپنا و چند سیستم آب شیرینکن در روستاهای مختلف جزیره برطرف شده و امیدواریم در آینده نزدیک همه مردم روستاهای این منطقه از نعمت آب شرب از طریق انتقال شبکه بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداره وزارت نیرو ادامه داد: تولید 100 هزار متر مکعب آب در روز و 500 مگاوات برق در شرکت تولید انرژی گستر قشم و تولید همزمان 18 هزار متر مکعب آب و 50 مگاوات برق در شرکت مپنای قشم در شرایط ایزو، نیاز اصلی صنایع منطقه آزاد قشم به ویژه در بخش پتروشیمی و فولاد را هم تامین خواهند کرد.

وی نقش سازمان منطقه آزاد قشم به ویژه در دوره دولت تدبیر و امید برای توسعه صنایع در این منطقه و همکاری با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قشم از ظرفیت های مهم در صنعت نفت، گاز و انرژی برخوردار است و این جزیره می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم هم ایجاد نیروگاه برق 500 مگاواتی و تولید همزمان 100 هزار متر مکعب آب در این مجموعه را از اهداف اصلی سهامداران این مجموعه شامل شرکت سرمایه گذرای برق انرژی جزیره با 60 درصد سهام و شرکت مپنا با 40 درصد، برشمرد.

محمد رضا پناهی گفت: فعالیت این شرکت از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با گذشت هفت ماه شاهد  پیشرفت 18 درصدی شامل (12 درصد در بخش اجرایی و 8 درصد در بخش تامین تجهیزات) هستیم.

وی افزود: سرمایه مربوط به فاز اول این نیروگاه سیکل ترکیبی 220 میلیون یورو مصوب شد که هزینه سرمایه گذرای آن 295 میلیون یور می باشد که 203 میلیون یورو آن از طریق صندوق توسعه و 92 میلیون یور هم به عنوان سهم آورده سهامداران تامین خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم، سهامداران این پروژه تا کنون 400 میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده اند و قرار است تا خرداد ماه سال آینده 800 میلیارد ریال دیگر نیز هزینه کنند.

وی از اشتغال 500 نیروی کار در دوران احداث این پروژه در منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: با افتتاح و بهره برداری از این طرح در سال 1397 بیش از 100 نفر نیروی فنی به طور مستقیم در این مجموعه به کار گرفته می شوند.

پناهی با اعلام اینکه تامین آب شرب مورد نیاز مردم روستاهای جزیره قشم از طریق شرکت های تولید آب و برق همزمان یکی از سیاست های مهم سازمان منطقه آزاد قشم در واگذاری زمین به فعالان اقتصادی بوده است، گفت: تولید آب و برق در قشم با اولویت استفاده مردم جزیره و مصرف صنایع بزرگ برنامه ریزی شده است.

وی پیگیری پیشرفت کارها توسط حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را فاکتوری بسیار مهم برای دلگرمی سهامداران این پروژه و دیگر طرح هایی که در این جزیره در حال فعالیت هستند، دانست و گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اردیبهشت ماه امسال تا کنون چند نوبت از این مجموعه و دیگر طرح های جزیره بازدید داشته اند و هر ماه نیز روند پیشرفت کار این مجموعه در قالب یک پکیج برای وی ارسال می شود.

بنا به این گزارش، مدیران ارشد وزارت نیرو و سازمان مدیریت استخدامی کشور به همراه جمعی از دیگر مدیران از شرکت توانیر و شرکت منابع آب ایران و برق حرارتی به اتفاق مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان، مدیرعامل تولید نیروی برق هرمزگان در سفر به جزیره قشم از روند پیشرفت طرح های حوزه انرژی در منطقه آزاد قشم بازدید کردند.

شرکت تولید انرژی گستر قشم با دریافت 75 هکتار زمین مورد نیاز تولید همزمان آب و برق (100 هزار متر مکعب آب در روز و 500 مگاوات برق) از طریق سازمان منطقه آزاد قشم و ثبت این شرکت در سال 1393، عملیات اجرایی این پروژه را از اردیبهشت ماه امسال با هدف تامین آب مورد نیاز روستاهای جزیره قشم و صنایع این منطقه در مسیر جاده قشم به لافت در محدوده منطقه صنعتی کاوه آغاز کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز