در جلسه ستاد پروش ماهی در قفس شیلات هرمزگان مطرح شد:

هرمزگان محور اصلی پرورش ماهی در قفس/اعطای بالغ بر ۸۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی درقفس در هرمزگان

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۲:۴۲:۱۷
کد خبر: ۴۹۲۳۸۶
هرمزگان محور اصلی پرورش ماهی در قفس/اعطای بالغ بر ۸۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی درقفس در هرمزگان
صبح امروز و در جلسه ستاد پروش ماهی در قفس شیلات هرمزگان که با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان، قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران و مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات ایران ،معاون آبزی پروری شیلات ایران و جمعی از مسئولین شیلات ایران و استان در محل سالن جلسات شیلات هرمزگان برگزار شد،از استان هرمزگان به عنوان محور اصلی پرورش ماهی در قفس یاد شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان با با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس محور تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در نوار ساحلی است گفت: خوشبختانه استان هرمزگان علاوه به پیشرو بودن در این مهم توانسته گام های خوبی در این راستا بر دارد.

سید پرویز محبی با شاره به اینکه زنجیره تولید و پرورش ماهی در قفس( تولید بچه ماهی، پرورش ماهی ، کارخانجات غذاو فرآوری) خوشبختانه در استان هرمزگان شکل گرفته است تصریح کرد : بدون شک  در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل استان هرمزگان به نمونه موفق کشوری و منطقه ای در پروش ماهی در قفس باشیم.

وی افزود: در استان هرمزگان تاکنون بالغ بر 85هزار تن مجور پروش ماهی در قفس اعطا شده است که از این میان شیلات هرمزگان در   شهرستان قشم  و بندرلنکه با اعطای به ترتیب 45  هزار تن و 39 هزار تن و در شهرستان پارسیان و جزیره کیش هرکدام 500 تن مجوز پرورش ماهی در قفس اعطا کرده است.

محبی ابراز داشت: در استان هرمزگان همچنین تاکنون بالغ بر 115 میلیون قطعه ظرفیت تولید  بچه ماهی در حال ایجاد است.

در ادامه این جلسه قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران و مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات ایران از پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان شاخص ارزیابی فعالیت های شیلاتی یاد کرد و افزود:پرورش ماهی در قفس مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی شیلات است.

سیف اله حقیقی افزود: مجموعه سازمان شیلات ایران از تکنولوژی‌های برتر دنیا و کشورهای صاحب‌نام برای مراحل زنجیره‌ای تولید در صنعت پرورش ماهی در قفس بهره مند شده است گفت:خوشبختانه گام های اولیه این مهم در چند سال اخیر به خوبی برداشته شده است.

حقیقی اظهار داشت: خوشبختانه با استفاده از مشخصه مهم اقتصاد مقاومتی یعنی دانش بینان بودن و اتکا به نیروهای داخلی با تلاش بسیجی وار توانستیم برای سرمایه گذاران و هم سود آور بودن و موفقیت پروژه های پرورش ماهی در قفس را به اثبات برسانیم.

قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران و مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه 250 هزار تن موافق اصولی پرورش ماهی در قفس در کشور صادر شده است ،هرمزگان را با داشتن سهمی حدود 90 هزار تن به عنوان محور اصلی پرورش ماهی در قفس کشور خواند.

وی همچنین اتمام نگارش شیوه نامه پرورش ماهی در قفس و ابلاغ آن از سوی وزیر جهاد کشاورزی تا پایان سال جاری خبر داد.

حقیقی رایزنی و تعامل بیشتر با محیط زیست ،بنادر و دریانوردی،دامپزشکی و دیگر دستگاه های اجرایی در راستای تسهیل در اعطای مجوز و مرتفع سازی موانع تولید ، ایجاد مجتمع و شهرک برای ارئه خدمات و پشتیبانی سایت های پرورش ماهی در قفس و استفاده از ظرفیت بنادر صیادی در این راستا از دیگر اهداف پیشرو سازمان شیلات ایران در این عرصه خواند.

 همچنین در ادامه این جلسه معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از حمایت صددرصدی سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاران بخش خصوصی که در زمینه پرورش ماهی در قفس تاکنون اقدام کرده اند خبر داد و اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، سالانه 200 هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس در دریاهای کشور تولید شود.  

حسینعلی عبدالحی همچنین عنوان کرد: به منظور تامین بچه ماهی های مورد نیاز برای پرورش ماهی در قفس در دریاهای کشور ، اقدامات لازم برای ایجاد و توسعه مراکز تکثیر ماهیان دریایی در استانهای ساحلی دست انجام است و تاکنون در نوار ساحلی جنوب کشور (بوشهر و هرمزگان)چهار واحد مرکز تکثیر ماهیان دریایی جهت پرورش ماهیان دریایی در قفس ایجاد شده است.

وی آموزش نیروهای متخصص و کسب تجارب را یکی از مهمترین محورهای پرورش ماهی در قفس خواند و از سرمایه گذاران  پرورش ماهی در قفس خواست تا ضمن  توجه بیشتر به این مهم سرمایه گذاری های لازم در این مهم را نیز در برنامه ریزی های تولید خود مد نظر داشته باشند.

نظر شما