جلسه آموزشی طرح غربالگری اختلالات طیف اوتیسم

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۱:۲۵:۲۸
کد خبر: ۴۹۲۸۲۰
جلسه آموزشی طرح غربالگری اختلالات طیف اوتیسم
جلسه آموزشی طرح غربالگری اختلالات طیف اوتیسم با حضور روسا و کارشناسان امور توانبخشی ادارات بهزیستی شهرستان ها در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عبدالرحیم حیدری تبار معاون توانبخشی این اداره کل در این جلسه با تاکید بر اهمیت طرح ، آن را در امتداد سایر طرح های غربالگری موفق سازمان ( طرح پیشگیری از تنبلی چشم وسنجش شنوائی) دانست و متذکر شد : این طرح در صورت موفقیت می تواند ، به تشخیص به موقع کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند و ما را در مداخله بهنگام در این افراد ، موفق کند .

وی اظهار داشت اختلال طیف اوتیسم به مجموعه ای از اختلال رشدی گفته می شود که مهارت های کلامی و غیر کلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به طور معناداری تحت تاثیر خود قرار می دهد و اغلب علائم آن در آغاز 18 ماهگی و یا دو سالگی بروز می یابد و علاوه بر اثر گذاری بر اغلب جنبه های رشدی و اجتماعی ، عملکردهای آموزشی شناختی فرد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد .

در ادامه کارشناس مراکز استان ، روش های اجرائی طرح را تشریح و مراحل لازم را متذکر شد .

تشریح موارد مختلف دستورالعمل روش اجرای طرح غربالگری در اختلال طیف اوتیسم برای شرکت کنندگان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

مسئول فنی مرکز آرامش نیز با ارائه توضیحاتی ، علائم و نشانه های افراد دارای اختلال طیف اوتیسم را تشریح کرد.

در پایان فرم ها ی آزمون هیوا و کتابچه های آموزشی بهمراه بروشور و پمفلت در بین شهرستان ها توزیع  و فرم های جمع آوری نهائی اطلاعات  در اختیار افراد قرار گرفت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز