شهردار منطقه ۳ بندرعباس:

شهرک پبامبر اعظم(ص) هنوز به شهرداری واگذار نشده است/ شهرداری بندرعباس تصمیمی برای قطع اضافه‌کاری پرسنل ندارد

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۲:۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۲۷۰
شهردار منطقه 3 بندرعباس گفت: شهرداری منطقه 3 بندرعباس دارای 4 ناحیه است که یک ناحیه ویژه در شهرک پیامبر اعظم(ص) مستقر است اما اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان هنوز این شهرک را به شهرداری واگذار نکرده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، روح‌الله مرادی‌زاده عصر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 23 پروژه به همت همکاران سختکوش شهرداری بندرعباس در ایام دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 870 میلیون تومان در 6 ماهه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اضافه‌کاری یعنی بهره‌وری و ما به‌دنبال قطع اضافه‌کاری‌ها نیستیم و طبق خواسته شهردار بندرعباس، اضافه‌کاری و پاداش نیروهای شهرداری بندرعباس به‌طور عادلانه پرداخت می‌شود و جای هیچ نگرانی برای پرسنل شهرداری وجود ندارد.

مرادی‌زاده به بهره‌برداری از تعداد 3 پارک محله‌ای در منطقه 3 شهرداری اشاره کرد و گفت: پارک ساحلی و جهانگردی با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان در این منطقه در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و قلعه شنی نیز جهت بازی کودکان نیز در این پارک در دست اقدام است.

شهردار منطقه 3 بندرعباس خاطرنشان کرد: زیباسازی اطراف بازار ماهی‌فروشان در پشت شهر بندرعباس در دست اجرا است و از نمادهای کاه‌گلی در بازسازی خانه‌های حاشیه نوار ساحلی استفاده شده است و حدود یک و نیم متر مسیر را پیاده‌روسازی و 6 متر کندرو ایجاد کرده‌ایم.

مرادی‌زاده تصریح کرد: پارک آکواریوم با رویکرد معماری سنتی همراه با لنج‌های قدیمی و بادگیر با 4 هزار متر مربع زیربنا و با اعتبار 2 میلیارد تومان در انتهای بلوار امام سجاد(ع) جنب پارک کپشکن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: 109 تن زباله به‌صورت روزانه با 440 نیروی شرکت‌های خدماتی در حدود 3 هزار و 384 متر مربع زیربنا در این منطقه جمع‌آوری می‌شود که 36 میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله در شهر بندرعباس است.

شهردار منطقه سه بندرعباس به ساخت فرهنگسرا در این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: این فرهنگسرا با 800 متر مربع زیربنا و با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان در چهارراه 22 بهمن در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته این مسؤول، بازگشایی خیابان «فروغ 18» با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان و «محله شمیلی‌ها» با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان از پروژه‌های شاخص این شهرداری است که در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی رئیس شورای شهر بندرعباس در خصوص قطع اضافه‌کاری پرسنل شهرداری گفت: بایستی رسماً اعلام شود که این موضوع صحت ندارد و شهرداری تاکنون هیچ اضافه‌کاری را قطع نکرده است و هیچ تصمیم برای قطع آن ندارد.

مرادی‌زاده به زیباسازی در بافت قدیمی شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: تا قبل از هتل هما زیباسازی در بافت قدیم را انجام داده‌ایم و امیدواریم این منطقه به قطب گردشگری تبدیل شود.

شهردار منطقه سه بندرعباس در ادامه به نصب المان‌های مختلف در منطقه 3 شهرداری بندرعباس اشاره کرد و یادآور شد: اصلاح هندسی بلوار هرمز که از خیابان دانشمند عبور می‌کند، پیاده‌روسازی در محلات قدیمی و کمتربرخوردار، پارک حاشیه‌ای، نرده‌کشی و پیاده‌روسازی از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری منطقه سه است.

مرادی‌زاده با انتقاد از دستگاه‌هایی که بدهکار شهرداری منطقه سه هستند و درآمد بالایی دارند، اظهار داشت: یکی از دستگاه‌ها علی‌رغم نامه‌نگاری‌های فراوان، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بابت هزینه پروانه ساختمانی بدهکار شهرداری منطقه سه است که اگر ظرف مدت 15 روز بدهی خود را تسویه ننماید از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنم و  طبق قانون حق پلمب این سازمان را خواهیم داشت.

وی در خصوص عدم واگذاری شهرک پیامبر اعظم(ص) به شهرداری بندرعباس از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی گفت: شهرداری فقط وظیفه حفظ و نگهداری را برعهده دارد و اداره‌کل راه و شهرسازی باید قبل از تحویل شهرک پیامبر اعظم(ص)، تمامی زیرساخت‌های عمرانی مانند آسفالت، نصب علایم و ... را انجام دهد و بعد از آن این منطقه را به ما واگذار نماید.

مرادی‌زاده اظهار کرد: شهرداری منطقه سه بندرعباس دارای 4 ناحیه است که یک ناحیه ویژه در شهرک پیامبر اعظم(ص) مستقر است و این درحالی است که ما آمادگی تحویل این شهرک را جهت خدمات‌رسانی داریم ولی اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان هنوز شهرک پیامبر اعظم را به شهرداری واگذار نکرده است.

شهردار منطقه سه بندرعباس از شهروندان خواست تا در حفظ و آبادانی شهر کوشا باشند و یاری‌رسان شهرداری در عمران شهر باشند و فرهنگ استفاده صحیح از مبلمان شهری را در جهت زیباسازی هرچه بیشتر شهر به کودکان نیز بیاموزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز