ترابی در نشست خبری:

بدهی ۱۴ میلیارد ریالی سازمان‌های دولتی به پسماند/ شهروندان توجه بیشتری نسبت به تفکیک زباله داشته باشند

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۰:۵۴:۰۹
کد خبر: ۴۹۳۷۰۲
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: تمامی ادارات دولتی بدهکار سازمان پسماند هستند و تاکنون مبلغی را به این سازمان پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، پطروس ترابی‌زاده در نشستی خبری اظهار کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی، مراکز درمانی و نظامی در حال حاضر بالغ بر 14 میلیارد ریال به این سازمان بدهکار هستند که عوارض پسماند خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی برای عمران و آبادی شهر بایستی با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشند و عوارض سازمان خود را پرداخت نمایند.

ترابی‌ز‌اده تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر و افزایش بهداشت عمومی و جلوگیری از اتلاف وقت در جمع‌آوری زباله، اقدام به توزیع سطل‌های زباله خشک نموده است که توزیع این سطل به‌منظور تفکیک زباله‌های خشک از مبدا، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از احداث پارک بازیافت در سال آینده خبر داد و گفت: این پارک جنبه آموزشی دارد و تمامی آموزش‌ها در این بوستان انجام می‌شود.

وی افزود: این پارک با هدف گسترش فرهنگ استفاده از مواد ریختنی و نشان دادن قابلیت‌های بازیافت و استفاده دوباره از پسماندها به چرخه مصرف و همچنین تقلیل میزان زباله احداث می‌گردد.

ترابی عدم آگاهی مردم با قوانین مختلف را مهمترین معضل فرهنگی شهر بندرعباس معرفی کرد و یادآور شد: شهروندان همیشه منافع شخصی خود را بر عمومی ترجیح می‌دهند و با اینکه در برخی موارد آگاهی دارند اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و عدم مشارکت آنان در همراهی با شهرداری از دیگر مشکلات در بندرعباس است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس در ادامه از شهروندان خواست با قرار دادن پسماند تر درب منزل در ساعت 21 و تفکیک پسماند تر و خشک به عمران و آبادی شهر کمک بیشتری نمایند.

ترابی در ادامه از صداوسیما و سایر رسانه‌ها خواست تا با فرهنگ‌سازی لازم به عمران و آبادانی شهر بندرعباس کمک کنند.

وی با اشاره به عواقب گذاشتن پسماند در خارج از نوبت اظهار کرد: چهره نامناسب و سیمای شهر، پراکندگی پسماند تر توسط سگ‌های ولگرد، گربه‌ها و موش‌ها باعث ایجاد آلودگی و تولید بیماری در شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس بیان داشت: در برخی از محلات دو بار در روز هم کار جمع‌آوری زباله انجام می‌شود که بهترین‌ کار این است که راس ساعت 9 شب، مردم زباله‌های خود را درب منزل بگذارند.

ترابی از پاک‌سازی آب‌شیرین‌کن، اهدای سطل تفکیک پسماند خشک و تر و مخصوص کاغذ به مدارس، توزیع 50 عدد سطل مخصوص پسماند خشک و دو عدد سطل 130 لیتری به دو مرکز آموزشی در بندرعباس، توزیع 340 عدد سطل کارتن پلاست در شهرداری و مناطق و ادارات دولتی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 ایستگاه ثابت جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر بندرعباس مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری تعداد ایستگاه‌های ثابت به 15 فقره و 4 ایستگاه سیار می‎رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس عنوان کرد: کل درآمد این سازمان از محل جمع‌آوری پسماند 40 میلیارد ریال است و این در حالی است که جمع‌آوری زباله در شهر بندرعباس ماهیانه 70 میلیارد ریال هزینه برای سازمان در بردارد.

ترابی با اشاره به اینکه پسماندهای عفونی هیچ درآمد و سودی برای سازمان ندارد اضافه کرد: در دفن پسماندها تمامی استانداردهای لازم لحاظ می‌شود ولی در جمع‌آوری نتوانسته‌ایم تمام استانداردها را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه یک، 130 تن، منطقه دو، 110 تن و منطقه سه، 120 تن روزانه زباله تحویل مراکز جمع‌آوری زباله می‌دهند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس، سایت بلوار شهید جهان‌آرا، بلوار شهید رجایی و سایت تل‌سیاه بالاتر از جمال‌احمد را اصلی‌ترین محل دفن پسماند در بندرعباس برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز