معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان :

تقویت رویکرد پژوهشی در مدارس ابتدایی با جدیت دنبال می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۲:۳۳:۰۱
کد خبر: ۴۹۳۸۰۴
تقویت رویکرد پژوهشی در مدارس ابتدایی با جدیت دنبال می شود
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه رویکرد پژوهشی در مدارس ابتدایی با جدیت دنبال می شود اظهارکرد:موفقیت دانش آموزناحیه یک بندرعباس در کشور نشان داد دانش آموزان هرمزگانی می توانند در بهترین سطح آموزشی کشوربدرخشند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ایرج بیت اللهی در مراسم استقبال ازمحمدحسین حمزه پور ماشاری ،دانش آموز ناحیه یک بندرعباس که موفق شد عنوان پژوهنده برتر کشوری دوره ابتدایی در سال 95 را کسب کند افزود:مدرسه بستر اصلی تفکر و تفحص است و معلمان نیزباید برنامه درسی خود را متناسب با پژوهش محوری تنظیم کنند.

وب خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل تقویت فرهنگ پژوهش ،بالا بردن روحیه ی جستجوگری،کاوش و کشف در کودک،سپس آموزش روند پژوهش از دوران ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان  جشنواره جابرابن حیان را حاصل تلاش و کوشش دانش آموزان با هدف تقویت روحیه پرسشگری در دوره ابتدایی دانست و افزود:پروژه های علمی دانش آموزان در سال تحصیلی  ٩٤.٩٥در بیش از ٩٨درصد مدارس استان اجرا شد که در این فرایند تعداد ٣٠هزار طرح درمرحله آموزشگاهی ، چهار هزاردر مرحله منطقه ای و ١٢٠به مرحله استانی راه پیدا کردند که همه آنها در مراحل مختلف  جشنواره جابرابن حیان مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت:از بین منتخبین استانی 5 طرح برگزیده ، به جشنواره کشوری راه یافت و از بین طرح های برگزیده استان،محمد حسین حمزه پور ماشاری با طرح پرگار الکتریکی توانست رتبه اول این جشنواره و رقابت علمی پژوهشی را کسب کند.

بیت الهی ضمن تقدیر از زحمات مدیر دبستان غدیر خم  ناحیه یک بندرعباس و معلم راهنمای این دانش آموز  و همچنین رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی استان، تاکید کرد:تقویت و توسعه تفکر نقاد و خلاق به همراه ارزیابی ،نتیجه گیری ،کاوشگری و تحلیل طرح و حل مساله در قالب دانش کاربردی از جمله عوامل کسب این موفقیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز