بزرگداشت هفته وحدت در بهزیستی هرمزگان

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۸:۵۹:۴۰
کد خبر: ۴۹۴۰۸۹
بزرگداشت هفته وحدت در بهزیستی هرمزگان
مراسم بزرگداشت هفته وحدت با حضور جامعه هدف ، کارکنان و خیرین در سالن اجتماعات بانک توسعه تعاون برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان در این مراسم دکتر مهین عسکری مدیر کل بهزیستی هرمزگان با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) ، امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت ، پیشگیری در سه سطح پیشگیری از ابتلای افراد به مشکلات جسمانی و روانی ، شناسایی افراد آسیب دیده ، نیازمند و دارای معلولیت و ارائه خدمات درمانی ، رفاهی و توانبخشی و در نهایت توانمندسازی جامعه هدف را سه هدف اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود : بهزیستی برای رسیدن به این اهداف در چهار حوزه پیشگیری ، امور اجتماعی ، توانبخشی و مشارکتهای مردمی فعالیت می کند.

وی تعداد مددجویان تحت پوشش را 41 هزار و 247 نفر و سالمندان تحت حمایت را 9 هزار و 398 نفر عنوان کرده و افزود : با همراهی و همت تلاشگران ، بهزیستی استان درشش ماهه اول سال 95 موفق به کسب رتبه اول کشوری در حوزه پیشگیری از آسیبها شد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان تعداد مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی را 153 مرکز عنوان کرد و افزود : با توجه به گستردگی فعالیت ها و کمبود اعتبارات دولتی ، برای پیشبرد اهداف سازمان، نیازمند جلب مشارکت  و همراهی نیکوکاران هستیم.

وی یکی از شاخصه های مهم برای توسعه و پیشرفت یک کشور را مشارکت اجتماعی قلمداد کرد و خواستار تداوم و تقویت این مشارکت از سوی مسئولین و نیکوکاران استان شد.

موسی رمضانی نژاد رییس اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان نیز با اشاره به گستردگی فعالیت ها اذعان کرد : بدون همراهی خیرین چرخ بهزیستی نخواهد چرخید.

وی جلب و جذب مشارکتهای مردمی نقدی ، غیرنقدی و خدماتی در9 ماهه سال جاری را 92 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : بخش اعظمی از فعالیت های سازمان در سایه حمایت های نیکوکاران انجام می پذیرد.

رمضانی توانمند سازی جامعه هدف را از اولویتهای سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا و برای رسیدن به این مهم ، بهزیستی هرمزگان در زمینه ایجاد اشتغال ، تامین مسکن و تامین کمک هزینه ازدواج فعالیت دارد.

رییس اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان؛ آماده سازی شغلی مددجویان قابل بازتوان ، ارائه تسهیلات اشتغال زایی ، ارائه مشوق های حمایتی و پرداخت بیمه های خویش فرمایی و کارفرمایی ،تامین مسکن مددجویان و خانوارهای دارای دو عضو معلول و تامین کمک هزینه ازدواج فرزندان مددجو را بخشی از خدمات بهزیستی به جامعه هدف عنوان کرد .

وی در ادامه عدم توانایی مددجویان در تامین سهم آورده مسکن را از عمده مشکلات عنوان کرد و خواستار همراهی خیرین  برای رفع این مشکل شد.

گفتنی است درپایان این مراسم که به همت شورای فرهنگی بهزیستی هرمزگان و واحد فرهنگی بهزیستی شهرستان بندرعباس برگزار شد ازخیرین و فعالان نماز با اهدای لوح تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز