وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه آبزی پروری دریایی روشی پایدار برای افزایش درآمد و اشتغال ساحل نشینان است

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۱:۴۴:۴۲
کد خبر: ۴۹۴۹۷۶
توسعه آبزی پروری دریایی روشی پایدار برای افزایش درآمد و اشتغال ساحل نشینان است
وزیر جهاد کشاورزی باهمراهی قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران ، معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران،رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در بازدید از چند طرح تولید و تکثیر آبزیان در قشم گفت: توسعه آبزی پروری دریایی روشی مطمئمن، پایدار در جهت افزایش درآمد و اشتغال ساحل نشینان است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،مهندس محمود حجتی در دومین روز از سفر به استان هرمزگان و در جریان بازدید از طرح های شیلاتی قشم با اشاره به این که خوشبختانه این طرح با استقبال کارآفرینان،سرمایه گذاران و ساحل نشینان روبرو شده و در حال عمومیت یافتن است،تصریح کرد: باتوجه به کاهش ذخایر دریایی و برای اشتغال پایدار و درآمدزایی بومیان و صیادان جزیره قشم، طرح‌های پرورش ماهی در قفس،تکثیر و پرورش میگو و همچنین استفاده از طرح های دانش بنیان در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 360 قفس برای تولید آبزیان در آب های خلیج فارس،دریای عمان و دریای خزر تولید شده و استقرار یافته است.

حجتی ظرفیت قفس ها را حداقل 35تن و حداکثر 120تن اعلام کرد و افزود:تاکنون برای تولید 85 هزارتن ماهی به روش پرورش در قفس در سطح استان هرمزگان مجوز صادر شده است.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تامین منابع مالی و زیرساخت‌های اجرای طرح اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس، حمایت و پشتیبانی همه جانبه می کند.

وزیر جهاد کشاورزی در جزیره قشم از نخستین مرکز تولید و پرورش در قفس گونه های بومی ماهیان خلیج فارس با بهره مندی از دانش بومی بازدید کرد.

مهندس حجتی در بازدید از شرکت آبزی پروری و گردشگری هولدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا در قشم بر لزوم بومی سازی زنجیره فعالیت و خدمات مرتبط با فن آوری آبزی پروری دریایی در حوزه پیشین و پسین در کشور برای پایداری و اقتصادی کردن تولید از طریق پروش ماهی در قفس تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم افزایش ظرفیت پرورش آبزیان در کشور به میزان 200 هزار تن همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

محمود حجتی در قشم گفت: آبزی پروری از جمله تکثیر و تولید انواع ماهی در قفس جزو طرح های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد و در این راستا افزایش ظرفیت تولید به میزان 200 هزار تن در مناطق مستعد کشور هدفگذاری شده است.

وی به مجوزهای صادر شده برای آبزی پروری در قشم اشاره و عنوان کرد: شرکتی فرانسوی برای تولید 10 میلیون قطعه بچه ماهی در سال با شرکتی ایرانی همکاری دارد که این پروژه تکثیر و پرورش به اجرا درآمده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اظهار خوشنودی با بیان اینکه با توجه به کاهش ذخایر چند صیاد قشمی با فروختن لنج و ادوات صیادی خود به صنعت تکثیر و پرورش میگو روی آورده‌اند گفت: این ماهی‌گیران با سرمایه شخصی در زمینی به مساحت 150 هکتار برای نخستین بار در زمینه تکثیر و پرورش میگو اقدام نموده و مرحله برداشت آن آغاز شده در واقع یک افتخار ملی محسوب می‌شود.

وی همچنین تشریح کرد: یک شرکت دانش بنیان نیز در جزیره قشم در زمینه تهیه طرحی برای تولید و تکثیر ریزجلبک ها ورود کرده که این محصول با اقبال بازارهای جهانی روبروست و در صورت تجاری سازی برکات زیادی برای این خطه و کشور به همراه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز