رئیس شورای شهر بندرعباس :

با ایجاد بازارچه های محله ای هویت شهر بندرعباس را احیاء کنیم

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۲:۲۷:۳۳
کد خبر: ۴۹۵۰۱۳
با ایجاد بازارچه های محله ای هویت شهر بندرعباس را احیاء کنیم
پرویز سالاری گفت: محله محور بودن و تشکیل شورای اجتماعی محلات یکی از اقدامات شورای چهارم است .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در دویست وچهاردمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس تشکیل شد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در توسعه شهر بندرعباس به خصوص در زمینه‌های گردشگری سبب رشد سرمایه‌های ملی می‌شود .

سالاری گفت: یکی از نقاط قوت شهر بندرعباس، گردشگری است اما متأسفانه در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت نگرفته است .

سالاری با بیان اینکه اقتصاد بخش گردشگری در دنیا یکی از کانون‌های اصلی اشتغال‌آفرینی و ایجاد رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: بندرعباس به عنوان یک شهر ساحلی با توانمندی‌های تجاری و اقتصادی فراوان، در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری رشد آنچنانی نیافته و میزان مانایی مسافران و گردشگران در آن پائین است .

رئیس شورای شهر افزود: در زمینه گردشگری در شهر بندرعباس هیچ استفاده‌ای از دریا نکرده‌ایم در حالی که نقطه قوت و مزیت توریستی و گردشگری شهرهای ساحلی دریا است و سازه‌های مختلف و برنامه‌های متنوعی در ساحل برای جذب گردشگر تدارک دیده شده است .

سالاری در ادامه بیان کرد: با ایجاد بازارچه های محله ای عرضه صنایع دستی ، غذاهای محلی و... در محلات مختلف در هرمزگان دراین فصل سال  که بهار ایران در هرمزگان است باید هویت شهر بندرعباس را احیا کنیم و در کنار آن هویت محلات نیز احیاء می شوند ومزیتهای نسبی شهر باید به مردم شناخته شود .

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این جلسه بیان کرد: ساماندهی دست‌فروشان گامی در راستای کم کردن باری از مشکلات اقتصادی اقشار کم‌درآمد است که شهرداری بندرعباس در این زمینه به پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای دست یافته است .

محسن یکتا پور گفت: در راستای توسعه فضای سبز در شهر بندرعباس در کاشت درختان سیاست بر این است که از درختان بومی استفاده شود و گونه هایی که درقدیم در شهر بندرعباس زیستگاه داشته اند کاشته شود .

وی افزود: درخصوص وانت های حامل میوه تعداد آنها نسبت به گذشته کمتر شده است و باید بطور اصولی برنامه ریزی شود وبطورمستمر  این مهم در دستور کار قرارگیرد  تا مشکلات سطح شهر حل شود .

یکتا پور گفت: کاشت گونه‌های بومی منطقه اولویت اصلی این سازمان ات و بر همین اساس سعی داریم کاشت پهن برگ ها و گونه های بومی را در توسعه فضای سبز تبریز افزایش دهیم .

معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه گفت: در راستای جذب گردشگران به این استان و شهر بندرعباس به دنبال ایجاد پنجشنبه بازار یا جمعه بازار درساحل شهر بندرعباس هستیم .

وی گفت: برای ایام تعطیلات نوروز نیز برنامه ریزیهایی صورت گرفته است که امید است همچون سالهای گذشته گردشگران زیادی در این شهر شاهد باشیم .

در این جلسه هر یک از اعضای شورای شهر به بیان دیدگاهها ونظرات خود در رابطه با توسعه شهر بندرعباس و عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس بیان کردند .

نظر شما