بازدید کارشناسان تغذیه، سلامت محیط و کار و امور کودکان از مهدهای شهرستان رودان

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۲:۵۰:۱۶
کد خبر: ۴۹۵۴۸۰
کارشناسان تغذیه، سلامت محیط و کار و امور کودکان از روستا مهدهای شهرستان رودان بازدید کردند

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،شریف پور؛ کارشناس تغذیه واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان رودان در این رابطه گفت: کودکان آینده سازان کشور هستند و هرگونه کم توجهی در حفظ و تأمین سلامتی آنها باعث بروز ضایعه ای جبران ناپذیر می شود. لذا هدف کلی ما از این بازدیدها، ارتقاء سطح بهداشت تغذیه و محیط روستامهدها به منظور ارتقاء سطح سلامت کودکان می باشد.

وی با اشاره به تأثیر مهد کودک بر رشد جسمی، روحی و اجتماعی کودکان، تصریح کرد: آیین نامه بهداشت محیط مهدکودک ها در سال 1381 و روستامهد در سال 1387  تصویب شد که فرصت مناسبی جهت ارتقاء سطح بهداشت محیط این گونه اماکن فراهم  شده است.

شریف پور با بیان اینکه مهد کودک از جمله مؤسساتی است که جمعیت انبوهی از کودکان در سنین پایین را تحت پوشش قرار می دهند، ابراز داشت: احتمال انتقال عوامل بیماری زا بین آنها وجود دارد و همچنین از نظر ایمنی و حفاظتی نیز بسیار آسیب پذیر هستند.

کارشناس تغذیه واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان رودان با اشاره به نواقص موجود در این روستامهدها گفت: در بازدیدهای انجام شده، مدیران و مربیان روستامهدها حضور داشتند، برنامه آموزشی روزانه جهت کودکان انجام  می شد، توزیع غذای گرم روزانه صورت می گرفت ولی طبق منوی غذایی نبوده و مقدار غذای تهیه شده جهت کودکان موجود در روستا مهد کافی نبود و همچنین موادی که در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گرفت از کیفیت لازم برخورد نبود که مراتب به مراجع ذیصلاح جهت رفع مشکل ارجاع گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز