منظر بومی از اهداف سازمان پارک‌ها و فضای سبز در بندرعباس است

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۳:۰۰:۵۶
کد خبر: ۴۹۵۴۹۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز بندرعباس گفت: به دلیل اینکه در منطقه‌ای قرارگرفته‌ایم که ازلحاظ منابع آبی در مضیقه هستیم به همین دلیل به سمت منظرسازی خشک رفته‌ایم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مصطفی خادم در در خصوص استفاده از منظر بومی‌گرایی در بندرعباس ابراز کرد: این طرح یک استراتژی لازم در بندرعباس  است و به دلیل اینکه در منطقه‌ای قرارگرفته‌ایم که ازلحاظ منابع آبی در مضیقه هستیم به همین دلیل به سمت منظرسازی خشک رفته‌ایم.

وی بابیان اینکه زندگی انسان‌ها بدون محیط طبیعی پایدار نخواهد ماند ادامه داد: با توجه به خشکی‌ها در طبیعت ما و اینکه خشکی منظر واژه دلپسندی در اذهان عمومی نیست به همین دلیل از واژه "بومی‌گرایی" برای عنوان این نوع منظر استفاده می‌کنیم.

خادم افزود: با این نیت این کار را در بندرعباس انجام دادیم که به‌عنوان استراتژی‌ای با آن برخورد کنیم که هم پایداری بیشتری داشته باشد و هم آب کمتری را نیاز داشته باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه به لحاظ مالی برای توسعه فضای سبز نیز با مشکل مواجه هستیم، بنابراین با انجام این کار محل‌هایی که در بندرعباس بلااستفاده مانده بود را با مصالحی مانند سنگ برای زیباسازی کردیم و گونه‌های گیاهی استفاده‌شده در این منظر نیز از گونه‌های مختلفی است که در طبیعت اطراف بندرعباس وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: گونه‌های گیاهی بومی را که در منطقه دارا هستیم کمتر از نوع‌های مختلفی که از شهرهای دیگر به طبیعت بندرعباس اضافه‌شده نیست و نکته دیگری که در زیبایی شهر مورد اهمیت است این است که قرار نیست این شهر نیز به‌مانند همه شهرها مناظری یک‌شکل داشته باشد بلکه با بهره‌گیری از طبیعت اطراف بندرعباس باید منظره سازی شود.

وی در ادامه بابیان اینکه ما با چمن‌کاری دشمن نیستیم اذعان کرد: مردم نیز در برخی مناطق چمن‌کاری را درخواست دارند به همین علت ناگزیر به انجام این کار هستیم اما نمی‌شود نظر مردم را نادیده گرفت و همه‌جا را با منظر بومی آرایش کرد پس تا جایی که به منابع آبی ضربه وارد نشود چمن‌کاری را نیز انجام می‌دهیم.

خادم در پایان گفت: باغ گل‌های بندرعباس را با انواع گل‌های فصلی و دائمی که در این منطقه امکان رویش دارند را در حال راه‌اندازی هستیم و برای استفاده در منظر شهری از آن‌ها بهره‌گیری می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز