دیدار معاون بهداشتی وزیر بهداشت با استاندار هرمزگان

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۸:۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۹۸۱۲۹
نشست صمیمانه دکتر جادری استاندار هرمزگان با دکتر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت به همراه مشاور و معاونین توسعه و سیاسی امنیتی استاندار ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین بهداشت و درمان دانشگاه در دفتر استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،در این نشست دو ساعته استاندار هرمزگان گفت: ارتباط استانداری هرمزگان با وزارت بهداشت خوب است ؛ لذا این ارتباط باید دو طرفه و در جهت رفع مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان و مردم استان باشد .

دکتر جاسم جادری با اشاره به آمار روستاهای استان بر افزایش تعداد خانه های بهداشت و کادر نیروی بهورز در استان تاکید ، و اظهار داشت : کمبود های بخش بهداشت قابل توجه نیست ولی از حوزه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تقاضا داریم هرمزگان را بصورت ویژه ببینند .

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: با برقراری ارتباط با سرعت می توان بخش اعظمی از مشکلات را رفع کرد ؛ لذا نقش اصلی را ارتباط ایفا می کند .

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در این نشست به موضوعاتی از جمله بدهی بیمه ها به دانشگاهها ، تدوین برنامه سرطان درکشور ، اخذ مجوز های استخدامی در بخش بهداشت ، فعالیت مراکز جامعه سلامت در حاشیه شهرها و اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت اشاره کرد . 

دکتر سیاری عنوان کرد : جلسات شورای سلامت استان را جدی بگیرید ؛ ارتباطات و تعاملات بین بخشی کمک شایانی به حوزه سلامت خواهد کرد ؛ و سلامت جزئی از توسعه استان است ؛ که بدون آن بی شک توسعه ای نامتوازن خواهد بود .

وی مطالعه ، مشاوره و مشاهده را سه موضوع مهم در روند اجرای خدمت به مردم دانست و گفت : باید اسناد و مدارک را خوب مطالعه کرد ، در بحث مشاوره باید گفتگو صورت بگیرد و در نهایت در مشاهده باید از نزدیک مشکلات را لمس کرد .

دکتر سیاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را فردی با خصوصیات بارزی از جمله ارتباطات مناسب ، واکنش سریع در اجرای با برنامه ها ، و هوش و انگیزه مضاعف دانست و افزود : با تلاش دکتر داودی برنامه های دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان اجرایی خواهد شد .

در ادامه مهندس اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان ، رئوفی معاون توسعه استانداری هرمزگان و دکتری حقیری زاده مشاور استاندار و دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان به موضوعاتی از جمله : صادرات و واردات غیر قانونی مواد آرایشی بهداشتی در هرمزگان ، موضوع توریسم درمانی در استانهای فارس و یزد و تلاش هرمزگان برای تبدیل شدن به قطب درمانی جنوب کشور و پذیرش بیماران از کشورهای حوزه خلیج فارس با توسعه مراکز درمانی ، راه اندازی مرکز سوانح و سوختگی بندرعباس و خرید دستگاه رادیوتراپی و تکمیل بیمارستانهایی که در بندرعباس به علت کمبود اعتبار عملیات ساخت انها متوقف شده است اشاره کردند .

دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به همراهی و همکاری استاندار هرمزگان با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : هر چند با شرایط نامناسب اقتصادی مواجه هستیم ولی مجموعه استانداری هرمزگان با بهداشت و درمان استان همکاری و تعامل خوبی داشته اند .

دکتر داودی از استاندار هرمزگان خواست در بحث زیر ساختهای اینترنت که در برخی از نقاط استان دچار مشکل است از طریق مخابرات استان با دانشگاه همکاری های لازم صورت گیرد تا در فرایند استفاده از سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) خللی وارد نشود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد : از معدود دوره هایی است ، که کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) با نظم فعالیت مستمر و ویژه ای دارد و پیگیری مصوبات از طریق شورای پیام گزاران سلامت و دبیرخانه کارگروه به خوبی در حال انجام است .

وی با اشاره به مشارکت استانداری هرمزگان در ساخت پروژه های دانشگاه خاطر نشان کرد : امیدواریم با تامین اعتبار پروژه هایی که با مشارکت و حمایت استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده ، شاهد بهره برداری از این پروژه ها باشیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز