ایمن سازی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان قشم انجام می گیرد

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۳:۰۱:۵۹
کد خبر: ۵۰۰۲۵۹
جلسه ستاد کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستات قشم با محوریت طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکتر بهزادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با بیان این موضوع افزود:  عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن زنده خوراکی  پولیو دو ظرفیتی  (OPV) با هدف متوقف کردن گردش ویروس وحشی فلج اطفال و اطمینان از بالا بودن ایمنی کودکان نسبت به ورود احتمالی این ویروس صورت می گیرد که با اجرای این طرح حدود 18 هزار کودک زیر 5 سال در شهرستان قشم علیه بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند شد .

دکتر بهزادی افزود: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در دو مرحله انجام می شود که نوبت اول 25 لغایت 29 دی ماه سال جاری در سطح شهرستان قشم همزمان با سایر شهرستان های استان هرمزگان توسط 110 تیم عملیاتی متشکل از پرسنل بهداشتی درمانی و رابطان بهداشتی با مراجعه مستقیم به درب منازل در شهر و روستا به مدت 5 روز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد علاوه بر تیم های سیار، انجام واکسیناسیون  توسط 10پایگاه ثابت واقع در اسکله های شهید ذاکری و لافت، فرودگاه، بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و هفت مرکز بهداشتی درمانی جزیره قشم نیز انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم در پایان  از ساکنان شهرستان قشم به خصوص خانواده هایی که دارای فرزند زیر پنج سال هستند، خواست با کارکنان بهداشتی واکسیناتور که در این طرح حضور دارند، همکاری لازم را داشته باشند.

 فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می کند و باعث ایجاد فلج و معلولیت های دائمی می شود، این بیماری ناشی از عفونت با ویروس پولیو(poliovirus) است. شایان ذکر است مرحله دوم این طرح از30 بهمن لغایت 4 اسفند ماه انجام می شود.

نظر شما