مهندس خسروی خبر داد:

تدوین و ارائه مدل جدید قراردادی برای نخستین بار در سطح شرکت ملی نفت ایران

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۱:۲۴:۵۵
کد خبر: ۵۰۱۶۰۰
تدوین و ارائه مدل جدید قراردادی برای نخستین بار در سطح شرکت ملی نفت ایران
رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: مدل جدید قراردادی که به صورت تلفیقی از مدل‌های B.O.T، فروش گاز و اجاره تاسیسات به منظور تکمیل و فروش گاز در مناطق خارگ و بهرگان است، برای نخستین بار در سطح شرکت ملی نفت توسط امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران تدوین و ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس سلمان خسروی افزود: در این راستا اسناد فرآیند ارجاع کار و قرارداد با استفاده از مدل مشارکت عمومی–خصوصی (Public-Private Partnership) به منظور تامین مالی و تکمیل طرح NGL خارگ، شیرین‌سازی و تفکیک گازهای همراه مناطق خارگ و بهرگان و فروش گازهای همراه و محصولات سنگین‌تر از اتان نهایی شده است.

وی افزود: از آنجا که استفاده از مدل‌های مختلف برون‌سپاریِ همزمان تامین منابع مالی و عملیات اجرایی، متناسب با مقتضیات صنعت و در این مقیاس، بی‌سابقه است، در اجرای مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران، ماموریت تهیه و تدوین اسناد ارجاع کار و قرارداد مربوطه به شرکت نفت فلات قاره ایران واگذار گردید.

وی گفت: بر این اساس، کارگروهی متشکل از امور قراردادها و مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران و نمایندگان معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی، مدیریت‌های امور حقوقی امور مالی و مدیریت برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت در مدت 4 ماه و طی جلسات متعدد کارشناسی بر اساس ضوابط منتشره توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، قوانین و مقررات وزارت نفت و با در نظر گرفتن مفاد مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران در خصوص این طرح و اهداف کارفرما، نسبت به متناسب نمودن اسناد مربوطه برای طرح یاد شده اقدام نمود.

وی با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان عمومی از طریق روزنامه‌های سراسری، ارزیابی کیفی و مالی متقاضیان انجام شده است، گفت: در حال حاضر اسناد واگذاری طرح به متقاضیان دارای شرایط تحویل گردیده و به زودی پس از بررسی پیشنهادهای مالی، ابلاغ برنده انجام خواهد شد.

رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران در پایان گفت: با توجه به سیاست وزارت نفت مبنی بر جذب سرمایه از طریق مشارکت بخش خصوصی، این تجربه و نتایج آن می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز