در دیدار استاندار هرمزگان با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد؛

سیستم های آبیاری تحت فشار در هرمزگان بدون محدودیت تامین اعتبار می شوند

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۷:۴۹:۵۰
کد خبر: ۵۰۲۳۰۱
سیستم های آبیاری تحت فشار در هرمزگان بدون محدودیت تامین اعتبار می شوند
استاندار هرمزگان گفت: در باب توسعه سیستم‌ های آبیاری نوین و تحت فشار هر میزان استان هرمزگان در این حوزه تعهد ایجاد کند، اعتبار و تسهیلات مورد نیاز تامین و در این زمینه برای استان محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، عنوان کرد: هرمزگان، از استان‌هایی است که با توجه به تبخیر بالای آب و کم‌ آبی در دو دهه اخیر دچار تاثیرات خشکسالی در حوزه‌‌های آب شرب و کشاورزی شده است.

وی افزود: طرح‌های مرتبط با توسعه و تامین منابع آبی در هرمزگان نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه است.

استاندار هرمزگان با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان و دستاوردهای این سفر، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در استان و همکاری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در باب توسعه سیستم‌ های آبیاری نوین و تحت فشار هر میزان استان در این حوزه تعهد ایجاد کند، اعتبار و تسهیلات مورد نیاز تامین و در این زمینه برای استان محدودیتی وجود ندارد که می ‌تواند به عنوان یک امر برای توسعه  کشاورزی هرمزگان محسوب شود.

اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار و اوراق مشارکت برای آبیاری تحت فشار در هرمزگان

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با بیان اینکه استانداری هرمزگان حمایت خوبی را از مجموعه جهاد کشاورزی و بخش‌های مختلف آن در استان دارد، اظهار داشت: هرمزگان در حوزه منابع آبی مشکلات عدیده ‌ای دارد و در این راه  مدیریت منابع و مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: برای هرمزگان بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار و اوراق مشارکت برای آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده و در این راستا دست استان را باز گذاشته ‌ایم و هر چه کار شود ما تامین می‌کنیم و برای هرمزگان هیچ محدویتی برای استان هرمزگان در باب حمایت‌های مالی و اعتباری نخواهیم داشت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نگاه حوزه کشاورزی استان هرمزگان به اجرای طرح‌های میکرو، تیپ و بهینه‌ گر است، اضافه کرد: هر چه در حوزه آبیاری تحت فشار در استان هرمزگان کار و تعهد ایجاد شود، ما در مرکز حمایت مالی می‌کنیم.

اکبری گفت: در بودجه سال آینده 2450 میلیارد تومان منابع برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور اختصاص داده شده و در همین باب در قانون برنامه ششم توسعه نیز ظرفیت‌های مناسبی از جمله تامین 85 درصدی اعتبار تاسیسات آبیاری های نوین از طرف وزارت کشاورزی، دیده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز