دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان:

هرمزگان در چهار سال اخیر رتبه برتر مبارزه با قاچاق کالا را کسب کرده است/کشف ۱۰۳۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان/قدردانی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استاندار هرمزگان

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۰:۲۶:۴۶
کد خبر: ۵۰۳۳۸۹
هرمزگان در چهار سال اخیر رتبه برتر مبارزه با قاچاق کالا را کسب کرده است/کشف ۱۰۳۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان/قدردانی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استاندار هرمزگان
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان طی چهار سال اخیر به طور پیاپی رتبه برتر کشور در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کسب کرده و هرمزگان از یک استان محکوم در زمینه قاچاق به یک استان پیش رو در زمینه مبارزه با قاچاق و ناامن برای قاچاقچیان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عزیزالله کناری عنوان کرد: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل دو پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساخت های فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از 60 درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیت های قاچاق بوده است.

وی ادامه داد: این موارد موجب شده تا هرمزگان به عنوان یک استان ویژه در زمینه قاچاق کالا و ارز در کشور مطرح باشد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید و با مدیریت خوب دکتر جادری استاندار هرمزگان و رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بنا بر انجام کار علمی و اطلاعاتی و برخورد همه جانبه با پدیده قاچاق کالا و ارز در سطح استان گذاشته شد.

کناری تصریح کرد: در این راستا با تشکیل مرتب جلسات امر مبارزه با قاچاق به سمت شناخت سرباندها و مسیرهای اصلی و فرعی قاچاق کالا و شناسایی گره های مجوزی با هدف روان سازی تجارت خارجی در هرمزگان سوق داده شد.

وی اظهار داشت: این اقدامات سبب شد، استان هرمزگان طی چهار سال اخیر به طور پیاپی رتبه برتر کشور در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کسب کند و هرمزگان از یک استان محکوم در زمینه قاچاق به یک استان پیش رو در زمینه مبارزه با قاچاق و ناامن برای قاچاقچیان تبدیل شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان به میزان کشفیات قاچاق طی چهار سال اخیر در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در سال 92 میزان ارزش کشفیات قاچاق در هرمزگان 151 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 93 با رشد 101 درصدی به 304 میلیارد تومان افزایش یافت و در سال 94 نیز با رشد 422 درصدی به 788 میلیارد تومان رسید.

کناری خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری نیز ارزش کشفیات قاچاق در هرمزگان هزار و 33 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 92 رشدی 584 درصدی را نشان می دهد و این در حالی است که مجموع ارزش کشفیات قاچاق در کشور طی هشت ماه نخست سال جاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نشان می دهد 15 درصد کشفیات کشور در هرمزگان بوده است.

وی گفت: از همین جهت و با توجه به اقدامات صورت گرفته استان هرمزگان طی چهار سال اخیر مورد تقدیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان اضافه کرد: با توجه به افزایش اقدامات و فعالیت های کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان در مبارزه با شبکه های فعال در امر قاچاق در استان هرمزگان، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با صدور تقدیرنامه ای از تلاش های استاندار هرمزگان و رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و همچنین جانشین، دبیر و سایر اعضای کمیسیون قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز