مدیر آموزش وپرورش قشم خبر داد:

المپیاد علمی دانش آموزی در هفته اول بهمن ماه آغاز می شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۷:۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۰۷۴۴۶
المپیاد علمی دانش آموزی در هفته اول بهمن ماه آغاز می شود
مدیر آموزش وپرورش قشم گفت: رقابت دانش آموزان قشمی در المپیاد علمی از پنجم بهمن ماه 95 به مدت سه روز و در هفت رشته آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، بهرام پوراشرف ضمن اذعان این خبر افزود: المپیاد دانش آموزی در هفت رشته فیزیک، ریاضی، نجوم، ادبیات، رایانه، شیمی و زیست شناسی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ثبت نام المپیاد علمی از 28 آذرماه 95 در مدارس مقطع متوسطه دوره دوم شهرستان قشم  آغاز شد و افرادی که تمایل خود را در این المپیاد اعلام داشته  از پنجم بهمن ماه سال جاری به مدت سه روز با دیگر دانش آموزان کشور به رقابت می پردازند.

پوراشرف تعداد دانش آموزان حاضر در این المپیاد را 62 نفر اعلام کرد و اظهار داشت:جهت دهی به انگیزه تحصیلی دانش آموزان و هدایت تحصیلی آنان و همچنین پویایی در مدارس به سبب ایجاد رقابت سالم علمی در راستای کسب رتبه های برتر را می توان از اهداف این المپیاد دانش آموزی برشمرد.

مدیر آموزش وپرورش قشم به دیگر اهداف این المپیاد اشاره کرد و گفت:کشف استعدادهای دانش آموزان و نخبه یابی از طریق برگزاری المپیاد، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و پیشگیری از افت تحصیلی از طریق برگزاری دهها کلاس آموزشی در مدارس و تشویق دانش آموزان برگزیده و دبیران و مدیران فعّال در المپیادها، از دیگر اهداف این طرح آموزشی در مدارس هستند.

پوراشرف خاطر نشان ساخت: نقش المپیادهای ملی در ایجاد بالندگی علمی و انگیزه عمومی بر کسی پوشیده نیست که ایجاد خودباوری فردی و ملی در دانش آموزان از جمله آنهاست.

لازم به ذکر است؛ المپیادهای علمی کشور با همکاری آموزش و پررورش استان ها و مرکز سنجش آموزش و پرورش طی روزهای پنجم تا هشتم بهمن ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

نظر شما