رونق ترابری مسافران دریایی در مرکز و شرق هرمزگان/ افزایش هشت برابری عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۹:۴۹:۵۹
کد خبر: ۵۰۷۶۱۴
رونق ترابری  مسافران دریایی در مرکز و شرق هرمزگان/ افزایش هشت برابری عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترابری 2.3 میلیون مسافر دریایی در بنادر مرکز هرمزگان با رشد 4 درصدی و جابجایی بالغ بر 1.3 میلیون تن کالا در بندر شهید باهنر طی نه ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه، دو میلیون و 339 هزار و 487 نفر مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابجا شدند که رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید و عمده آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

وی ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری 3 هزار و 298 TEU کانتینر طی سال جاری  و افزایش هشت  برابری این عملیات، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 3 هزار و 688 فروند شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آمار عملکرد نه ماهه جابجایی کالا در این بندر نیز سخن به میان آورد و گفت: طی مدت یاد شده، بالغ بر یک میلیون و 310 هزار و 760 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، 988 هزار و 931 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 321 هزار و 829 تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است.

محسنی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، 748 هزار و 261 تن کالای غیر نفتی و 79 هزار و 822 تن کالای نفتی از این بنادر صادر شد.

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: طی این مدت، 76 هزار و 226 تن کالای غیر نفتی وارد بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن شد.

این مقام مسئول از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله ها پس از طی شدن تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان از ترانزیت 43 هزار و 651 تن کالای غیرنفتی و 142 تن در بخش نفتی از طریق این بندر طی نه ماهه نخست امسال خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز