علاقمندی سفیر فرانسه برای توسعه مناسبات اقتصادی در قشم

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۰۸:۳۰:۵۵
کد خبر: ۵۰۸۶۸۲
سفیر فرانسه در ایران از منطقه آزاد قشم به عنوان یک فرصت مهم سرمایه گذرای نام برد و علاقمندی کشور و فعالان اقتصادی فرانسه برای توسعه مناسبات اقتصادی و صنعتی در قشم را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، "فرانسوا سنمو"  در نشست با حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ساختمان کلاه فرنگی، گفت: یکی از شرکت های فرانسوی در قالب مشارکت با فعالان اقتصادی ایران در منطقه آزاد قشم در زمینه تولید بچه ماهی که یک صنعت مهم فنی و علمی است مشغول فعالیت هستند.
وی با اعلام موقعیت جزیره قشم و دسترسی این منطقه به آب های بین المللی، افزود: آنچه را در چند ساعت بازدید از نقاط مختلف جزیره دیدم و اطلاعات دقیق و فنی که توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد را به دولت و فعالان اقتصادی کشورم با هدف ورود به بخش سرمایه گذاری در قشم معرفی خواهم کرد.
سنمو، ادامه داد: ایران و فرانسه از دیر باز روابط بسیار خوبی با هم داشته اند و پس از فراهم شدن شرایط جدید شاهد ازسرگیری روابط در بخش های هواپیمایی با قرارداد بوئینگ و اتومبیل سازی و توسعه فرودگاهی در ایران هستیم.
وی گفت: با توجه به سفر وزیر محیط زیست فرانسه با ایران به نظرم مساله ژئوپارک قشم ظرفیت مهم و حائز اهمیتی برای همکاری فرانسه با ایران در قشم با محوریت مسائل محیط زیستی باشد.
سفیر فرانسه با تشکر از میزبانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و توضیحات جامعی که در زمینه اهمیت سرمایه گذاری کشورهای خارجی در بخش های مختلف قشم از جمله نفت، گاز، انرژی، فولاد، ساخت پل، توسعه فرودگاه، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی مدرن ارائه کردند، گفت: امیدوارم سهمی از این فرصت های طلایی به سرمایه گذاران فرانسوی برسد.
بنا به این گزارش، سفیر کشور فرانسه که در راس هیاتی برای بازدید از شرکت شناور سازی ایزوایکو بندرعباس به استان هرمزگان سفر کرده است، صبح امروز با ورود به جزیره قشم و بازدید از ظرفیت های صنعتی و گردشگری این منطقه در نشست با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، راه های همکاری فرانسه با منطقه آزاد قشم را بررسی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز