برای نخستین بار در استان هرمزگان ؛

کنفرانس اختلال خواب برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۰۸:۴۶:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۶۹۶
کنفرانس اختلال خواب برگزار شد
برای نخستین بار در استان هرمزگان کنفرانس اختلال خواب با حضور دبیر انجمن علمی خواب ایران در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، متخصص طب کار و بیماریهای شغلی مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) طی مصاحبه با روابط عمومی این مجتمع  گفت: با توجه به فراگیری بیماری اختلال خواب در جامعه و به منظور آگاهی بخشیدن و تعریف راهکارهای درمانی کنفرانس اختلال خواب این همایش با همکاری دبیر انجمن علمی خواب ایران ، معاونت آموزشی دانشگاه و متخصصین طب کار و فلوشیپ خواب  برگزار گردید.

دکتر هادی اسحاقی ضمن بیان این که در حال حاضر 30 درصد افراد جامعه درجاتی از اختلال خواب را تجربه کرده اند و 10 درصد آنها دچار مشکلات جدی می باشند گفت  :لازم است سطح آگاهی افراد از بیماریهای مرتبط با اختلال خواب افزایش یافته  راهکارهای درمانی مناسب صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود وقتی فردی خواب طبیعی نداشته باشد به نوعی دچار اختلال خواب شده است. اختلال خواب مجموعه ای از عواملی است که باعث می شود فرد در طول روز شادابی و توانمندی کافی برای عملکرد روزانه را نداشته باشد احساس کسالت و خواب آلودگی در روز یکی از علائم شایع اختلال خواب می باشد.

دکتر اسحاقی همچنین ضمن بیان این که بیماری اختلال خواب مخصوص سنین خاصی نیست و در سنین مختلف ممکن است بروز نماید گفت : اختلال خواب در کودکان اصولا با بررسی مشکلات ساده  قابل درمان است اما در بزرگسالان نیاز به بررسی های بیشتری دارد .

مدیر گروه طب کار دانشکده پزشکی هرمزگان در ادامه افزود: اکثریت افراد جامعه بر این باورند که اختلال خواب تنها ناشی از مشکلات روحی و استرس های زندگی می باشد اما در بعضی از مواقع افراد بدون داشتن مشکلات روانپزشکی نیز دچار اختلال در خواب می شوند.

بی خوابی ،کم خوابی ،کابوس های شبانه ، ترس ،خر خر کردن در خواب همگی از مشکلات خواب می باشند ،

 همچنین  بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های تنفسی، ، بیماری های روماتیسمی ،قلبی و مغزی و کم خونی نیز می توانند باعث اختلال در خواب شوند لذا به منظور حفظ سلامت فردی و  جامعه لازم است افرادی که دچار اختلال در خواب هستند  به فلوشیپ خواب و متخصصین طب کار یا روانپزشک مراجعه نمایند.

دکتر اسحاقی در ادامه گفت: بعد از بررسی و انجام مشاوره های روانپزشکی بیمار با انجام تست خواب  از طریق امواج مغزی ،نوار قلب ،نوار عضله ،حرکت چشم ها ،میزان اکسیژن خون ،حرکت اندام ها در زمان خواب تفسیر می شود و با مشخص شدن علل کم خوابی درمانهای مربوطه انجام خواهد شد.

دکتر مهدی حسنی آزاد رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) ضمن بیان این که  یکی از مهم ترین مشکلاتی که اختلال خواب در جامعه ایجاد می کند کاهش کارآمدی و ایجاد حوادث شغلی می باشد که می

تواند ضررهای جبران ناپذیری برای فرد و جامعه به وجود آورد  گفت لازم است فرهنگ سازی های مناسب انجام وبستر سازی مناسب برای  درمان جدی اختلالات خواب صورت  پذیرد.

دکتر حسنی آزاد درادامه گفت  : خوشبختانه در این مجتمع با راه اندازی واحد طب کار و بیماریهای شغلی در کنار بررسی سلامت شغلی افراد ملزومات لازم برای بررسی تست خواب فراهم گردیده است تا بررسی های تشخیصی مناسب انجام و درمانهای مرتبط صرت پذیرد.

 

وی در خاتمه ضمن نوید این که در حال حاضر در  واحد طب کار اتاق تست خواب راه اندازی وتجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه پلی سومنوگرافی خریداری شده است گفت  به زودی بخش تست خواب در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص)  به بهره برداری خواهد رسید  .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز