امضای تفاهم نامه توسعه بزرگترین پروژه سوخت رسانی در قشم

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۸:۰۱:۵۴
کد خبر: ۵۱۱۸۵۷
امضای تفاهم نامه توسعه بزرگترین پروژه سوخت رسانی در قشم
تفاهم نامه توسعه بزرگترین پروژه سوخت رسانی دریایی جنوب کشور در جزیره قشم با حضور نمایندگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم امضا شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، تفاهم نامه همکاری توسعه پروژه سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) سلخ تا سقف 500 هزار تن توسط کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و سامان ترابی زاده معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه، توسعه پروژه سوخت رسانی دریایی سلخ در جزیره قشم طی فاز دوم، ظرفیت ذخیره سازی 100 هزار تن مازوت را برای تامین سوخت مورد نیاز کشتی های داخلی و خارجی عبوری از خلیج فارس و به ویژه تنگه هرمز فراهم می کند و این جزیره در آینده نزدیک به هاب انرژی جنوب کشور تبدیل می شود.

فاز نخست پروژه راهبردی سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) با ظرفیت ارایه سالانه یک میلیون بشکه سوخت مازوت با سرمایه گذاری 850 میلیارد ریال و اشتغالزایی 110 نفر به صورت مستقیم روز پنجشنبه طی آیینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسوولان و نمایندگان استانی به صورت رسمی در منطقه سلخ قشم افتتاح شد.

پیش بینی می شود با افتتاح این طرح مهم اقتصادی در حوزه نفت، اقتصاد مردم بومی جزیره قشم براساس سیاست های توسعه جوامع محلی از مسیر طرح های کلان اقتصادی با تغییرات مثبت همراه شود.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 120 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز