قشم پایگاه سوخت رسانی به شناورهای خلیج فارس / تردد ۱۷خط دریایی بین الملل در ایران

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۸:۰۷:۰۹
کد خبر: ۵۱۱۸۶۱
قشم پایگاه سوخت رسانی به شناورهای خلیج فارس / تردد ۱۷خط دریایی بین الملل در ایران
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بندر و منطقه سلخ در جزیره قشم به عنوان پایگاهی مهم برای سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس نام برد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد سعیدی روز پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه بانکرینگ سوخت در منطقه سلخ قشم که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: راه اندازی سایت بانکرینگ در قشم فرصت مهمی است تا ایران به سهم واقعی خود در کسب درآمدهای این صنعت برسد.

وی ادامه داد: برای ارزش افزوده محصولات نفتی کشورمان باید تولیداتمان را در بهتر فروختن محصولات، بهترین زمان و موقعیت به خریداران عرضه کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: راه اندازی طرح سوخت رسانی در منطقه سلخ جزیره قشم و تکمیل زنجیره های این صنعت می تواند بخش عظیمی از کشتی های عبوری خلیج فارس را به دلیل کاهش 130 مایلی مسافت تا فجیره به بندر سلخ هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد هزینه سفرهای دریایی مربوط به سوخت کشتی ها می باشد، گفت: کاهش فاصله سوخت گیری در منطقه سلخ جزیره قشم در مقایسه با بندر فجیره امارات برای شناورهای عبوری در خلیج فارس بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گفته سعیدی، متاسفانه در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان بیش از 15 میلیارد دلار سهم صادرات این محصولات در بازارهای جهانی به جیب واسطه ها (بروکرها) می رود.

او افزود: 17 خط بین المللی دریایی در آب های ایران رفت و آمد می کنند و با راه اندازی فرصت های مهمی همچون سایت بانکرینگ منطقه سلخ قشم وظرفیت بسیار مناسب سوخت مورد نیاز کشتی ها علاوه به تامین سوخت خدمات جانبی صنعت بانکرینگ را هم به آنها ارائه کنیم.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پس از موفقیت ایران در مساله برجام، شرایط خط کشتیرانی ایران به همه کشورهای دنیا برقرار شده و اکنون خط کشتیرانی ایران با پرچم مقدس جمهوری اسلامی در همه نقاط دریایی جهان به جز چند بندر تردد می کند.

بنا به این گزارش، فاز نخست سایت بانکرینگ منطقه سلخ در جزیره قشم روز پنجشنبه با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری و احمد مرادی نمایندگان مردم قشم در مجلس شورای اسلامی و شمار دیگری از مقامات کشوری، استانی و منطقه آزاد قشم افتتاح و به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز