با همکاری پرسنل سازمان پارکها و فضای سبز

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۸:۵۳:۰۲
کد خبر: ۵۱۱۸۹۹
پاکسازی جنگل حرا ساحل بوستان ولایت بمناسبت روز هوای پاک انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، کارکنان سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس اقدام به پاکسازی جنگل حرا در ساحل بوستان ولایت نمود. معاون سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس در این باره گفت:سازمان پارکها و فضای سبز همواره در تلاش بوده فضای سبز درخورشان شهروندان ایجاد نماید. 

کارشناس حفظ نباتات سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس و مدیر اجرایی پروژه حراکاری ساحل بندرعباس نیز در این باره گفت: یکی از بزرگترین دشمنان در اکوسیستم آبی برای حراها، جلبک ها هستند که مانع از رشد آنها می شوند.

الهام نصرتی اذعان داشت: جلبک ها خود را به دور طوقه گیاه می پیچند و باعث می شوند گیاه خفه شده و خشک شود به همین دلیل نیاز است که در فواصل زمانی مناسب عمل جلبک زدایی را از بوته های حرا انجام دهیم.

نصرتی عنوان کرد: هر چه فاصله زمانی جلبک زدایی کمتر باشد گیاه بهتر و بیشتر رشد می کند به همین دلیل برنامه جلبک زدایی از حراها هر دو هفته یکبار توسط سبزبانان این سازمان انجام می شود.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه این گیاه در آب کاشته می شود راه مقابله ای با آن وجود ندارد به همین دلیل باید پاکسازی آنها با دست انجام شود تا به گیاه هم آسیبی وارد نشود.

وی با بیان اینکه حرا کاری در ساحل بوستان ولایت یکی از طرح های موفق اجرا شده توسط سازمان پارکها و فضای سبز در ساحل است یادآور شد: فاز دوم کاشت نهال حرا در ساحل بوستان ولایت در ماه جاری انجام می شود و طی آن سه هزار اصله نهال کاشته می شود.

  نصرتی در پایان به بهترین زمان کاشت حرا اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای کاشت نهال حرا فصل پاییز است زیرا با خنک شدن هوا دشمنان طبیعی کمتری وجود دارد که این نهال ها را از بین ببرد.

قابل ذکر است؛ سازمان های مردم نهاد مهرآفرینان جنوب و رسانه زیست محیطی هرمزگان دو سازمان مردم نهادی بودند که در برنامه پاکسازی جنگل حرا ساحل بوستان ولایت با سازمان پارکها و فضای سبز همکاری داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز