قائم مقام مدیر عامل آبفای هرمزگان :

بحران کم آبی در کمین ۱۱ شهر هرمزگان / غرب و مرکز استان آبشیرین کن احداث می شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۸:۰۸:۳۴
کد خبر: ۵۱۲۴۷۲
بحران کم آبی در کمین ۱۱ شهر هرمزگان / غرب و مرکز استان آبشیرین کن احداث می شود
قائم مقام مدیرعامل آبفای هرمزگاندر گفتگو با خبرگزاری هرمز، گفت: از مجموع ۳۷ شهر هرمزگان ۱۱ شهر در بحران کم آبی قرار دارند که با توجه به تمهیدات ویژه آب مصرفی شهرهای بحرانی تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس "جواد منصوری " با اشاره به اینکه؛ هرمزگان دارای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و  ۶۰۰ هزار نفر است، گفت:   این شرکت ۳۷ شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.

وی افزود:نیاز آبی کل استان چهار هزار ۴۰ لیتر برثانیه معادل  ۱۲۷ میلیون متر مکعب آب در طول یک سال است و این در حالیست که امسال میانگین تولید آب سه هزار و 448 لیتر بر ثانیه معادل 109 میلیون متر مکعب بوده که پاسخگو ی نیاز آبی استان نبوده و ۶۰۰لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

قائم مقام مدیر عامل آبفای هرمزگان با اشاره به استمرار 17 ساله خشکسالی در استان ، گفت: در حال حاضر 11 شهر شامل ؛ بندرعباس ، خمیر ، تازیان پایین، سیریک، رویدر، بستک ، جناح ، فرامرزان ،سردشت ، گوهران و گروک از مجموع  ۳۷ شهر استان در شرایط بحران کم آبی قرار دارند .

منصوری تاکید کرد:در حال حاضر در شهرهای که با بحران کم آبی روبرو هستند ، تمهیداتی در قالب برنامه های  کوتاه مدت  و بلند مدت در نظر گرفته شده است . به طوری که در برخی شهرها مانند شهرهای لنگه و کنگ با احداث آب شیرین کن ، سال هاست که کمبود آب نداریم و همچنین جزایر استان که هم اکنون با استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا از منابع آبی پایداری برخوردارند.

قائم مقام مدیر عامل آبفای هرمزگان ادامه داد : در بخش های مرکزی و غرب استان تلاش داریم با احداث آب شیرین کن و در  شرق استان نیز با اجرای طرح های انتقال آب ، ثبات و پایداری منابع آبی را دراین بخش ها تامین کنیم.

وی افزود: در شهرهای بستک و جناح نیز ، کف شکنی چاه ها ، حفر چاه های جدید ، احداث آبشیرین کن ده هزار متر مکعبی چارک و  همچنین احداث خط انتقال آن به بستک را در دست اجرا داریم  که پیش بینی می شود با احداث پروژه آبشیرین کن توسط بخش خصوصی در قالب یک برنامه بلند مدت ، ایجاد منابع آبی پایدار در کل منطقه غرب یا شهرستان بستک محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز