بهره برداری از ۱۵طرح کشاورزی در دهه فجر

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۰:۳۸:۰۲
کد خبر: ۵۱۳۱۵۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : در دهه فجر امسال 15 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 18میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ناصر حیدری پوری در گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز خلیج فارس ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی افزود : کارخانه های بسته بندی وفرآوری محصولات کشاورزی ، اجرای سامانه های نوین آبیاری در 1هزاو383هکتار از اراضی کشاورزی استان ، راه اندازی تعاونی های تولیدی و توسعه خوراک دام و واحد بسته بندی میوه و سبزیجات از مهمترین طرح های قابل بهره برداری در درهه فجر امسال هستند.

وی عنوان کرد : با بهره برداری از این طرح ها برای 180نفر شغل ایجاد خواهد شد.

حیدری پوری اظهار داشت : عمده طرح ها در شهرستانهای بندرعباس ، حاجی آباد ، بستک ، پارسیان ، میناب و بندرخمیر می باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی کمبود صنایع بسته بندی وتبدیلی در استان است اذعان کرد : سالیانه بیش از 2میلیون و 400هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید می شود ولی به دلیل ناکافی بودن صنایع تبدیلی و فرآوری، حدود 400هزارتن جذب صنایع کشاورزی می شوند ومابقی بصورت تازه خوری  وضایعات از دسترس خارج می شوند.

این مقام مسئول عنوان کرد : در راستای توسعه صنایع بسته بندی وفرآوری 57میلیارد تومان در قالب مصوبه کارگروه رونق تولید به این امر اختصاص داده شد و تاکنون 23میلیارد تومان آن جذب شده است.

حیدری پوری اضافه کرد :در همین راستا 40طرح به بانک های عامل معرفی شده که 17طرح موفق به اخذ اعتبارات لازم شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درادامه گفت : یکی از مهمترین برنامه ها ی سازمان جهاد کشاورزی مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین است .

حیدری پوری تصریح کرد : عملیات اجرای آبیاری نوین در استان از دهه 70آغاز شد وتاکنون 91هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند.

وی افزود : 163هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود که حدود 123هزار هکتار آن قابلیت اجرای سامانه آبیاری نوین را دارند .

حیدری پوری اضافه کرد :امسال 11هزار هکتاردیگر از زمین های کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی در رونق اقتصادی این بخش دارد اظهار داشت : راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است .

حیدری پوری گفت : با پیگیری های به عمل آمده برای احداث وتاسیس  پایانه صادراتی این طرح علاوه براخذ پروانه در مرحله تخصیص اراضی در شهر بندرعباس می باشد.

وی افزود : راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان باهدف بهره گیری از نیروهای جوان وتحصیل کرده برای ایجاد ارزش افزوده از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز