شهاب؛ میزبان نشست تخصصی ارزشیابی کیفی-توصیفی قطب جنوب کشور

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۰۹:۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۱۳۵۹۰
شهاب؛ میزبان نشست تخصصی ارزشیابی کیفی-توصیفی قطب جنوب کشور
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه نشست تخصصی ارزشیابی کیفی- توصیفی قطب جنوب کشور در راستای تبیین برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای ارتقاء جایگاه تخصصی آموزش معلمان است، از برگزاری نشست تخصصی ارزشیابی کیفی- توصیفی قطب جنوب کشور به میزبانی منطقه شهاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،ایرج بیت اللهی با اعلام این خبرافزود: این نشست تخصصی به میزبانی آموزش و پرورش منطقه شهاب با حضورنماینده استان های چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد،کرمان،فارس و هرمزگان با رویکرد گزارش سه ماهه در خصوص عملکرد ارزشیابی کیفی-توصیفی و بررسی چالشها در فرآیند ارزشیابی کیفی-توصیفی و راهکارهای پیشنهادی توسط اعضای گروه ونماینده آموزگاران در جلسه همراه بود.

وی ادامه داد: در این نشست جمع بندی موارد توسط جاوید نسب نایب رییس دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی-توصیفی  انجام و مصوباتی ارائه گردید .

به گفته وی سخنرانی و ارائه مطالبی توسط مقیمی معاون آموزش ابتدایی استان البرز رییس دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی توصیفی از دیگر محورهای این نشست  بود.

معاون  آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به موارد مطرح شده توسط رییس دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی توصیفی ، اظهار کرد: باید به معلمان آزادی عمل داده تا با خلاقیت و توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان قابلیت رشد آنان را فراهم کنیم.

بیت اللهی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی رییس دبیرخانه کشوری ارزشیابی کیفی توصیفی خاطر نشان کرد: در این نشست مقیمی با تاکید بر اینکه ارزشیابی کیفی-توصیفی، شیوه ای از ارزشیابی تحصیلی – تربیتی است، تاکید کرد: در این شیوه اطلاعات لازم و معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه ی فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری ،با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب سنجش همانند ،آزمون ها (به ویژه آزمون های عملکردی)پوشه کار، مشاهدات در حول فرایند یاددهی یادگیری فراهم می نماید تا بر اساس آن بازخورد های کیفی مورد نیاز ،برای کمک به یادگیری بهتر در فضای  روانی- عاطفی مطلوب تر ارائه گردد.

وی ادامه داد: برابر توصیه مسوول دبیر خانه کشوری ارزشیابی کیفی توصیفی، باید در همایش ملی ارزشیابی کیفی-توصیفی شرکت کرده و جهت آگاه کردن افراد از طریق صدا و سیما،خبر در سایت ها،روزنامه ها به ویژه مسئولین آموزش و پرورش اقداماتی صورت گیرد.

وی یادآورشد: رییس دبیرخانه کشوری  در این نشست همچنین گفت بهتر است جلسه مشترک با مولفین کتب درسی و نمایندگان قطب جنوب کشور برگزار گردد تا مشکلات موجود در ارزشیابی کیفی-توصیفی تا حد امکان مرتفع شود.

شایان ذکر است در پایان این همایش مقیمی از میزبانی مدیرکل آموزش وپرورش استان هرمزگان و رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شهاب که بستری مناسب برای برگزاری این نشست تخصصی را به نحو مطلوب فراهم کرده و همچنین  نمایندگان استانهای حاضر در این نشست و اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان هرمزگان قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز