ایجاد اشتغال برای معلولان از اولویت های سازمان بهزیستی کشور است

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۳:۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۷۸۷
ایجاد اشتغال برای معلولان از اولویت های سازمان بهزیستی کشور است
رضا غلامی معاون دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز حرفه آموزی و تولیدی معلولین و انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان ، ایجاد اشتغال برای معلولان را از اولویت های سازمان بهزیستی کشورعنوان کرد و افزود :اشتغال یکی از زمینه های ورود به اجتماع است لذا با همراهی بخش خصوصی و آموزش معلولین در مراکز حرفه آموزی زمینه ورود معلولین به جامعه فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،رضا غلامی با ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در مرکز حرفه آموزی از همت انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان و حمایت و همراهی مسئولین بهزیستی هرمزگان در این خصوص تقدیر کرده و گفت : پتانسیل و توانمندی معلولین استان در سطح بسیار بالایی است.

وی با اذعان به فعالیت های خوب صورت گرفته در بخش کارگاههای تولیدی ، خیاطی ، بانک اطلاعات معلولان و تامین تجهیزات توانبخشی ، بانک اطلاعات معلولان در انجمن ضایعات نخاعی را بانکی با اطلاعات جامع دانست و گفت : این دقت نظر می تواند الگویی برای سایر مناطق کشور محسوب گردد.

وی مستند سازی فعالیت ها و شفاف بودن اسناد ارائه شده از سوی مراکز غیردولتی را عاملی مهم در پیشبرد اهداف دفتر و توجیه نهادهای نظارتی برای هزینه کرد اعتبارات عنوان کرد و در این خصوص تاکید و راهکارهایی ارائه داد.

معاون دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشورهمچنین در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده ، در راستای پیگیری افزایش یارانه مرکز و کمک به توسعه اعتبار اختصاص یافته قول مساعد داد.

دکتر مهین عسکری مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز ضمن خیرمقدم ، دلسوزی ، تعهد ، تخصص  و شفافیت در امور مراکز غیر دولتی را لازمه تداوم همکاری آنان با بهزیستی دانست و گفت : انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با فعالیت و خدمت موثر خود نمونه بارزی از این خصوصیات است.

وی به عملکرد مطلوب مرکز حرفه آموزی و تولیدی معلولین اشاره کرد و ادامه داد: از سال 1390 با هدف توانمندسازی معلولین ضایعه نخاعی و به منظور ایجاد اشتغال پایدار و کمک به خود اتکایی معلولان ، مرکز حرفه آموزی و تولیدی معلولین وابسته به انجمن ضایعات نخاعی استان در سه بخش اداری ، کارگاه حرفه آموزی و کارگاه تولیدی راه اندازی شد.

وی تصریح کرد : در این مرکز  دوره های صنایع دریایی (صدف) ، خیاطی ، معرق چوب ، محرق ساقه گندم ، چرم دوزی ، کامپیوتر ، طراحی و نقاشی و نقاشی روی شیشه آموزش داده شده و در کارگاه های تولیدی محصولاتی نظیر پوشاک ، تابلوهای تزیینی صدف ، معرق چوب ، محرق ساقه گندم و نقاشی روی شیشه توسط کارآموزانی که دوره های حرفه آموزی را با موفقیت طی کرده اند تولید می گردد.

فرشید معنایی مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان نیز بخش های مختلف و خدمات انجمن را شامل مددکاری ، تیم سیار توانبخشی ، تعاونی مسکن ، آموزش و مشاوره ، مناسب سازی ، فیزیوتراپی و دندانپزشکی  عنوان کرد.

وی مشکلات موجود را شامل ایاب و ذهاب معلولین و یارانه مرکز حرفه آموزی و تولیدی معلولین قلمداد کرد و افزود : امید است با همراهی مسئولین بهزیستی و افزایش یارانه ، زمینه توسعه و تجهیز مرکز فراهم و امکان بکارگیری و آموزش افراد فراهم گردد.

مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان اظهار داشت : ساختمان در دست احداث مجتمع جامع توانبخشی و آموزشی معلولین در زمینی به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع از دیگر خدمات انجمن در ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای به معلولان استان است.

نظر شما