برگزاری جلسه شورای سالمندان استان هرمزگان

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۳:۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۷۹۷
برگزاری جلسه شورای سالمندان استان هرمزگان
سومین جلسه شورای سالمندان استان هرمزگان به ریاست بهروز اکرمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاههای اجرائی ستاد  و اتخاذ تصمیمات در خصوص بهبود وضعیت مالی سالمندان استان در زمینه دوره آموزشی کشوری سالمندان در استان تصمیم گیری شد.

بهروز اکرمی ضمن تشکر از فعالیت های موثر و امیدبخش ادارات مختلف در خصوص حل مشکلات سالمندان استان ، خواستار پوشش صدردرصدی مسائل مربوط به سالمندان شد.

وی داشتن آمار دقیق از سالمندان استان را نقطه قوت دانست ومتذکر شد احصاء ضرورت ها ، نیازها و اولویت بندی این نیازها در راستای برنامه ریزی مدون و حساب شده با توجه به محدودیت منابع امری ضروری است.

وی با تاکید برتکریم بازنشستگان و سالمندان دستگاهها گفت: این عزیزان ذخایر تجربه و گنجینه های ارزشمندی هستند و باید اکرام و مورد توجه قرارگیرند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم افزایی وهمپوشانی کلیه دستگاههای اجرایی در بهره گیری از امکانات وظرفیت ها را  بهترین راه برای خدمت رسانی شایسته ومطلوب به سالمندان دانست و افزود : باید در این خصوص تعامل لازم بین اعضا وجود داشته باشد.

دکتر اخلاقی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز خواستار تشکیل کمیته علمی باهدف بررسی و اولویت بندی مسائل مختلف سالمندان شد.

دکتر مهین عسکری مدیر کل بهزیستی هرمزگان و دبیر جلسه ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل واعلام تحقق ویا دلائل عدم تحقق یاد آور شد : مطالعات نشان می دهد جمعیت زیادی از ایران در سالهای آینده به دوران سالمندی خواهد رسید لذا باید بتوان با برنامه ریزی جامع و اصولی و بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات دستگاه های مختلف درجهت ساماندهی وضعیت سلامت و رفاه سالمندان، بهبود روش و ارتقای کیفیت شاخص های زندگی این عزیزان قدم برداشت.

در ادامه هریک از اعضا ضمن ارائه گزارش عملکرد اذعان کردند در زمینه های مختلف سلامت ، گردشگری ، کمک های مالی و سبد غذایی اقدامات خوبی صورت گرفته و لازم است با دعوت از کانون بازنشستگان و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سالمندی این فعالیت ها ادامه یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز