آغاز بکار نمایشگاه عکس طبیعت زیبای کیش همزمان با دهه مبارک فجر

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۰۸:۰۲:۴۶
کد خبر: ۵۱۴۰۷۰
آغاز بکار نمایشگاه عکس طبیعت زیبای کیش همزمان با دهه مبارک فجر
نمایشگاه عکس طبیعت زیبای کیش در نخستین روزدهه مبارک فجر در مرکز همایشهای بین المللی کیش گشایش می یابد
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر شامگاه سه شنبه 12 بهمن نمایشگاهی از آثار عکاسی استاد صیاد هنرمند معرق کار جزیره کیش آغاز بکار می کند.

در این نمایشگاه بیش از 80 قطعه عکس با موضوع طبیعت زیبای کیش و انواع گونه های گیاهی و جانوری و پرندگان رنگارنگ این جزیره مرجانی در معرض دید علاقمندان به هنر عکاسی قرار می گیرد.

نمایشگاه عکس طبیعت زیبای کیش تا 22 بهمن در مرکز همایش های بین المللی کیش درب ورودی شماره 2 بر پا خواهد بود و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت 20 تا 22 از این نمایشگاه بازدید کنند.

استاد صیاد  متولد سال 1344 در شهر ری است و از 10 سال پیش تا کنون در جزیره کیش سکونت دارد پیش از این نیز در زمینه هنر معرق نمایشگاه های متعددی در کیش برگزار کرده است و بیش از 40 تابلو از آثار معرق وی در نمایشگاهی دائمی در مرکز همایش های بین المللی کیش  در معرض دید علاقمندان به این هنر اصیل ایرانی قرار دارد.

پدر وی  از شعرا و هنرمندان مجسمه سازی کشور بوده است و بهمین دلیل او از کودکی با هنرآشنا شده و پس از ان در دوران نوجوانی و جوانی نقاشی و معرق را نزد اساتید مطرح کشور بخوبی فرا گرفته است.

صیاد با بیان اینکه هر یک از رشته های هنری زبان خاص و مخاطبان ویژه خود را دارند در خصوص علاقمندی خود به هنر عکاسی گفت:  به طور کلی هنر ابزاری برای بیان زیبایی های جهان خلقت است و عکاسی از  جمله هنرهای جذابی است که به عکاس امکان می دهند بازی رنگ و نور را در دل مخلوقات زیبای خداوند ثبت کند.

وی افزود: دلیل شوق فراوان من به عکاسی در جزیره کیش ادای دینی است که به واسطه زیستن در جزیره زیبایی ها بر گردن خود احساس می کردم. دوست داشتم این همه زیبایی در طبیعت منحصربفرد جزیره کیش را با دیگر هموطنان سهیم شوم و بهمین دلیل تصمیم گرفتم با ثبت تصاویر و لحظه های زیبا از مناظر طبیعی و حیات وحش کیش این جزیره مرجانی در جنوب ایران پهناور را بهتر به همه معرفی کنم.

استاد صیاد با اشاره به اینکه ساعات اولیه صبح قبل از طلوع آفتاب تا دقایقی پس از طلوع را برای عکاسی ترجیح می دهد اظهار داشت: روزانه حدود 2 ساعت عکاسی می کنم البته گاه  برای گرفتن عکس از یک سوژه خاص روزها وقت صرف شده است. به عنوان مثال عکاسی از  تغذیه نوزاد آهو و یا یک پرنده بومی کیش در مراحل  تخم گذاری و تبدیل تخم ها به جوجه و سپس رشد جوجه ها گاهی سه هفته طول کشیده است. ماحصل این کار ده ساله بیش از 30 هزار قطعه عکس است که  از بین آنها 80 قطعه را برای این نمایشگاه انتخاب کردم.

این هنرمند با بیان اینکه هر بخش از جزیره کیش جذابیت خاص خود را برای عکاسی دارد افزود: در مجموع تجربیاتی که در طول این سال ها از زندگی و عکاسی در جزیره کیش کسب کرده ام برای عکاسی بهتر به من کمک می کند. در طول  این مدت آموخته ام کبک ها چه وقت برای تغذیه به بخش های خاصی از جزیره مراجعه می کنند. یا زمان استراحت آهوان و غذا خوردن آنها چه ساعتی است. مکانهای امن برای تخم گذاری پرندگان بومی کیش کجاست و همه این دانسته ها به جمع آوری 30 هزار قطعه عکس متنوع کمک کرده است. البته دسته بندی موضوعی عکس ها  در 27 گروه و دقت در طبقه بندی آنها به من کمک کرده است تا بتوانم در زمان کوتاهی عکس مورد نظر خود را پیدا کنم.

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین پیام شما در این عکس های زیبا چیست اظهار داشت:  نخستین هدف من جلب توجه ساکنان و گردشگران به زیبایی های این جزیره است و اینکه بکوشیم با وجود روزمرگی ها به زیبایی های ساده و در دسترس طبیعت اطراف خودمان توجه داشته و از آنها لذت ببریم.

استاد صیاد افزود:  تلاش من همواره بر عکاسی از سوژه های متحرک و  پرندگان و گونه های جانوری است که مدام در حال حرکت هستند. خورشید هنگام  طلوع  و یا لحظاتی که با سرعت به سمت مخفی شدن و غروب حرکت می کند. حتی گاه که سوژه های ساکن را انتخاب می کنم سعی دارم تا از زوایای مختلف تاثیر حرکت خورشید را بر آنها به تصویر بکشم. شاید آنچه از مجموع این عکس ها به مخاطبان انتقال می یابد تلاش و تحرک و پویایی عناصر مختلف طبیعت است که می تواند الهام بخش مخاطبان برای پویایی و تلاش بیشتر در عرصه زندگی باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به گستردگی دامنه فعالیت رسانه ها و سرعت انتشار عکس ها و مطالب در فضای مجازی به طور قطع انتشار عکس های زیبایی که کمتر دیده شده از طبیعت بکر و منحصر بفرد کیش می تواند موجب افزایش تمایل هموطنان و حتی گردشگران خارجی برای سفر به جزیره کیش  شده و در رونق گردشگری تاثیر زیادی داشته باشد. من هم به عنوان یکی از ساکنان این جزیره تلاش می کنم تا کیش را با زبان هنر و از قاب دوربین به گردشگران معرفی کنم. روشی که یقین دارم اثرگذار خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز