راه درمان دردها و مشکلات فردی و اجتماعی قرآن است

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۱:۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۱۴۲۶۸
راه درمان دردها و مشکلات فردی و اجتماعی قرآن است
امام جمعه شهرستان سیریک در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی : راه درمان دردها و مشکلات فردی و اجتماعی ، قرآن است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،  سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک به ریاست حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری  امام جمعه شهرستان سیریک ،میرمرسل ایزدی پور فرماندار، حجت الاسلام  پهلوانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان و با حضورکلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی درسالن اجتماعات فرمانداری سیریک  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی حائری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزارکننده اولین مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی و هنری روستایی سراسر کشور گفت :  قرآن داروى شفابخشى است که همه دردها را درمان مى‌‌کند و با وجود قرآن دردها و ناراحتى‌‌ها التیام مى‌‌یابد، باید این نسخه شفابخش را خواند و آن را به دقت مطالعه کرد تا با راه درمان دردها و مشکلات فردى و اجتماعى آشنا شد.

وی افزود :  هدف از این جلسه، تشکیل شورای قرآنی در شهرستان ، جهت ایجاد همدلی و یکپارچه سازی فعالیت های قرآنی و تشکیل پایگاه قوی جهت حمایت از فعالیت های قرآنی می باشد .

امام جمعه شهرستان سیریک اظهار داشت : انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را به کشور هدیه کرد و زمینه را برای رشد و ارتقای کشور در تمام بخش ها فراهم کرد.

صفایی حائری خاطر نشان کرد : دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ضرورت دارد که همه برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب کوشا باشیم .

میرمرسل ایزدی پور فرماندار شهرستان سیریک، ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در برگزاری برنامه ها و فعالیت فرهنگی و قرآنی ایفا نقش داشته اند گفت : قرآن کریم چشمه فیاضی است که هدفی جز تربیت و هدایت انسان ها و رهنمون ساختن کاروان بشری به سرمنزل سعادت ندارد.

 ایزدی پور یادآور شد : همان گونه که این مردم نقش اصلی و محوری در پیروزی انقلاب شکوهمند داشته اند می توانند تدوام و حافظ آرمان و دستاوردهای این انقلاب نیز باشند .

وی به انجام برنامه های به صورت مردم محور تاکید کرد و گفت : همه دستگاه های اجرایی شهرستان برنامه و پروژه های خود را به صورت مردم محور دنبال کنند و درجذب حداکثری مشارکت های مردمی غافل نباشند .

حجت الاسلام والمسلمین پهلوانی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان گفت : قرآن خطوط اصلى ترقّى و تکامل انسانى را روشن مى‌‌کند و جامعه اسلامى موظف است با نیروى تفکر و اندیشه و استفاده از تجارب علمى بشرى زمینه تحقق اهداف بلند قرآنى را فراهم آورد.

پهلوانی افزود : پیروزی انقلاب اسلامی، بدون شک معجزه ای الهی بود که به دست بزرگ مرد فرزانه ، امام خمینی (ره) و حضور پرشور ملت تحقق یافت و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت .

وی اضافه کرد : اگر فعالیت های قرآنی به صورت راهبردی ، کاربردی و برنامه ریزی شده تهیه و تدوین و با یک حرکت  منسجم قرآنی انجام گیرد درکاهش آسیب های اجتمامی گام موثر و تاثیرگذار در سطح شهرستان سیریک برداشته خواهد شد.

پهلوانی تصریح کرد :هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی و هنری روستایی کشور نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای قرآنی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درسراسرکشوراست .

مصطفی کریمی زاده  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی ، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه تمامی ادارات اجرایی شهرستان دربرگزاری جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران و همچنین تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، گفت : هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی برای برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی سراسری مدهامتان روستایی به میزبانی شهرستان سیریک -کانون فرهنگی و هنری موعود روتان و تشکیل شورای قرآنی شهرستان می باشد .

 کریمی زاده یادآور شد:  قرآن، کلام اعجاز آمیز خداوند بزرگ است که برای هدایت بشر به رسول گرامی اسلام وحی شد.

وی بیان داشت : دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و این دهه فجر باید با عظمت هرچه تمام تر برگزارشود.

در پایان تمامی حاضران درمورد برنامه ها و فعالیت های قرآنی نقطه نظرهای خود را ارائه و کردند و مقرر شد از تمامی ظرفیت های نهادهای فرهنگی و اجرایی در جهت تحقق اهداف و برنامه شورای قرآنی استفاده شود  .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز