معاون عمرانی استانداری هرمزگان:

سند توسعه روستایی در هرمزگان تدوین شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۷:۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۱۵۲۲۰
سند توسعه روستایی در هرمزگان تدوین شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در حوزه روستایی به لحاظ زیرساختی اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته که با تدوین سند توسعه روستایی استان هرمزگان این اقدامات باید هدفمند شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس شیرخانلو در دومین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان هرمزگان عنوان کرد: این کارگروه به لحاظ توسعه روستایی و محور قراردادن توسعه در روستا در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی به لحاظ زیرساختی اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته که با تدوین سند توسعه روستایی استان هرمزگان این اقدامات باید هدفمند شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: در حال حاضر 96 درصد از روستاهای کشور از خدمات شبکه خانه‏ های بهداشت روستایی، 95 درصد از جمعیت روستایی کشور از فضای آموزشی مناسب در مقاطع مختلف تحصیلی، 67 درصد از روستاها از شبکه راه های آسفالته و 77 درصد روستاها از شبکه آب آشامیدنی برخوردار هستند که این نشان دهنده میزان خدمات توسعه ای و زیربنایی در روستاهاست.

شیرخانلو خاطرنشان کرد: با این وجود شاهد این هستیم جمعیت در روستاها ماندگار نیست و کاهش میزان روستا نشینی از حدود 70 درصد به 30 درصد طی 40 سال گذشته گواه این مدعاست و باید برای ماندگاری بیشتر جمعیت در روستاها تلاش کنیم.

نظر شما