منعقد کردن قرارداد مطالعه و بررسی علل طعم و بوی آب از مخزن سد استقلال

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۰:۰۷:۱۰
کد خبر: ۵۱۵۸۳۳
قرارداد مطالعه و بررسی علل طعم و بوی آب از مخزن سد استقلال منعقد گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، به منظور بررسی علل طعم و بوی آب دریاچه سد استقلال میناب قرارداد مطالعاتی – پژوهشی فی ما بین شرکت سهامی آب منطقه­ای هرمزگان و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران منعقد گردید.

رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت سهامی آب منطقه­ای هرمزگان با تشریح اهداف این پروژه مطالعاتی پژوهشی گفت : بیش از 50 درصد از آب شرب مورد نیاز شهر بندرعباس و بندرخمیر از محل ذخیره دریاچه سد استقلال میناب تامین می­شود و تامین آب شرب سالم و بهداشتی از اولویتهای اصلی این شرکت است.

مهندس حسینی افزود : برای رفع نگرانی مردم از بوی بد آبشرب و دستیابی به روش علمی قرارداد مطالعاتی پژوهشی با دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران منعقد گردیده است.

وی افزود : از اهداف مهم این طرح، ارائه روشهای اجرایی جهت بهبود کیفیت آبشرب و جلب رضایت مصرف کنندگان می­باشد. در این مطالعه هدف آن است که عوامل مولد طعم و بو در منابع آب شامل دریاچه سد، چاههای شمیل و میناب، خطوط انتقال، تصفیه خانه­های بندرعباس و میناب مشخص گردد و بر اساس آنها راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای کنترل طعم و بو به کار رود.

شایان ذکر است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح مطالعاتی پژوهشی "مطالعه و بررسی علل طعم و بوی آب از مخزن سد استقلال تا خروجی تصفیه خانه بندرعباس و ارائه راهکارهای عملی جهت رفع این مشکل"  بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال برآورد می ­گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز